meldis Skrevet Mai 13, 2006 Skrevet Mai 13, 2006 Får ikke kald luft ut av varmeapparatet lenger selv om alle innstillinger settes til kald. Har klima anlegg E46 320. Klima kompressor starter ikke fordi ledningen inn til magneten som styrer kompressorclutsjen ikke får strøm når klima slås på inne i bilen. Noen som vet hvor den får strøm fra? (Alle sikringer sjekket) Lurer på om den ikke får strøm pga defekt varmeventil siden det kommer varm luft inn i bilen selv som selve varmeapparatet settes på kald luft slik at det egentlig skal komme kaldluft utenfra. Alle innstillinger på selve varmeapparatet gir varm luft. Når jeg slår på klima så hører jeg at systemet som kobler om luftekanalene veksler over men luften blir jo ikke kald siden kompressor ikke starter da den ikke får strøm. Altså det jeg lurer på er om noen har vært borti defekt varmeventil og evt om noen vet om ac kompressor får strøm via dette system??? Kommer til å sette strøm direkte på kompressor i morgen for å sjekke at kompressor clutsj kobler inn. Det virker som at luften på ruten og på beina er ganske mye varmere enn den som kommer fra midt kanalene og siderute kanalene. Kupefilter er byttet uten resultat Noen som kan hjelpe eller tips???
M6 Bjørn Skrevet Mai 13, 2006 Skrevet Mai 13, 2006 Kanskje du har lite gass på systemet,da tror jeg ikke kompressor slår inn...
Kaptein Vom Skrevet Mai 14, 2006 Skrevet Mai 14, 2006 Ja det kan virke som om systemet ditt er uten gass. Ville ha prøvd en fylling av anlegget her ja...
Simen Malerbakken Skrevet Mai 14, 2006 Skrevet Mai 14, 2006 Dersom det blåser varmluft hele tiden kan det virke som om det er en tempsensor. Kanskje den gir beskjed om at det nå er svinkaldt hele tiden og at den derfor mater på med varme. En anbefaling er vel å få lest av diagnose?
meldis Skrevet Mai 14, 2006 Forfatter Skrevet Mai 14, 2006 Jeg tenkte litt på det med gass og er klar over at den ikke starter dersom det er for lite gasstrykk, men det skulle vel ikke ha noe å si for selve varmeapparatet. Varmeapparatet skal vel kunne gi kald uteluft selv om klima anlegg er defekt/mangler gass??? Er litt usikkert på hvordan systemet fungerer i sammenheng og hva som evt gir styrestrøm til kompressoren. Finner ikke klima kompressoren i kobliingsskjemaet i en haynes bok jeg fant til E36. Opplegget er vel mye det samme i motorrommet på en E36 og E46 når det gjelder klimakompressor og rør.
Kaptein Vom Skrevet Mai 14, 2006 Skrevet Mai 14, 2006 Da er det vel greit med en diagnose test hos et verksted?
Stian333 Skrevet Mai 14, 2006 Skrevet Mai 14, 2006 Hvis du hører noe romlelyder og skralling så har du lite gass. Var slikt til meg. Det at du bare får varm luft kan være styre panelet som ikke er slikt det skal. Sender ikke de riktige signalene.
Joar Olsen Skrevet Mai 14, 2006 Skrevet Mai 14, 2006 Sannsynligvis lite kuldemedie. Lavtrykkspressostaten som har slått ut. Skru av toppa på påfyllingsnippelen og press ned ventilen for å se om det er trykk på anlegget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå