Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er enig at en sprekere motor hadde gjort seg.

Vil det kreve utskifting av flere komponenter enn bare motoren (f.eks elektronikk)?

Skrevet

Tipper du må bytte hjerne vist du går over til 24v utgaven ja. Men var eg deg ville eg ha bytta motor til ein 525tds motor :D Billig i drift, og har eit akseptabelt drivstoffforbruk.

Skrevet
det skal vel være komp på samtlige sylindre selvom reg kjedet er røket?

Nei; dersom reg.kjedet er røket vil kam'en stå i ro og evt holde noen ventiler åpne. Åpne ventiler gir heller gårlig kompresjon :-)

doh, selvsagt :P

Skrevet

kan anbefale 24v ja, har akkurat byttet bil fra 12v til 24v, å forskjellen er STOR.

Men, skal du bytte motor til 24v i din bil må du bytte hjerne, samt eksos bak til kat. Kan også dukke opp en del lodding ved motorkontakten.

Er ivertfall dette jeg fant ut da jeg vurderte å bytte motor i den forje bilen.

Skrevet

Fant ut at jeg ikke ville stresse mer med dette så jeg har nå solgt for 8000. Det var mange som ville kjøpe til 6-7000. Trekker jeg fra årsavgift og vrakpant blir det ikke mye igjen for resten. Synes nesten dette var litt for galt men er det slik markedet er nå så er det ikke så mye å gjøre med det.

Det positive med prisfallet er at jeg nå kan få en 96 modell og nyere for en god pris. Regner med at det blir en 523 (prøvde en -96 520 hvor akselerasjonen ikke var veldig imponerende selv om den ellers var helt topp å kjøre).

Har også vurdert 528 men vet ikke om det er så stor forskjell fra 523.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...