caden Skrevet Mai 15, 2006 Share Skrevet Mai 15, 2006 Har fått problemer med at vindusviskerne på E34'en min går utrolig sakte. Starta med at jeg skulle spyle vinduene, spylervesken fungerte som normalt men viskerne gikk utrolig treigt. Hvis jeg skrudde dem opp til maks tempo gikk dem litt saktere enn dem vanligvis gjør på laveste trinnet. Så noen dager senere når jeg skulle ut og handle endte det med at dem gikk i sneilefart halvveis opp på ruta før de stoppa. Endte med at jeg måtte gå ut av bilen for å dytte dem ned manuelt. Når jeg var ferdig med å handle og starta motoren igjen begynte viskerene å gå av seg selv siden intervalet antageligvis ikke var ferdig etter at de hadde stoppa halvveis oppe på ruta. De gikk gikk litt og litt fortere helt til det så ut som de løsna, men de gikk fremdeles ikke noe fortere enn de hadde gjort siden før de hang seg helt opp. Så jeg lurer på hva som kan være galt. Er det vindusviskermotoren eller kan det være noe anna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kabeldeigen Skrevet Mai 15, 2006 Share Skrevet Mai 15, 2006 Heisann, har du nok strøm på batteriet. Lader den normalt??? (14,4 V). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet Mai 15, 2006 Share Skrevet Mai 15, 2006 Tror nok det dukker opp flere signaler på dårlig batteri før viskemotoren mister momentet, men det kan jo hende. Det kan være lagrene i motoren som er slitt, slik at rotor og stator faktisk gnisser borti hverandre. Eller tørre kuleledd fra viskemotor til viskere. Disse skal være fylt med grease, Er de blitt tørre, kan motstanden bli stor der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caden Skrevet Mai 16, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 16, 2006 Har ikke hatt noe problemer med strøm nei, alt det elektriske fungerer som det skal. Får prøve å finne fram til viskermotoren og se om jeg blir noe klokere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Mai 16, 2006 Share Skrevet Mai 16, 2006 Kan jo være releet til viskerne som er gåent? Prøv å bytt det ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caden Skrevet Mai 16, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 16, 2006 Idag virket de plutselig helt normalt igjen. Vet ikke hva som var galt men kan jo ikke klage når det fikset seg selv Har regnet her i hele dag så mulig det kan ha løsnet noe som hadde kilt seg fast et sted. Ikke vet jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sledoholic Skrevet Mai 16, 2006 Share Skrevet Mai 16, 2006 Er bare å finne fram 10w40en å smøre viskerne det...... hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå