Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er en ihuga e34 fan og holder på å leter etter ny bil for tiden. Tenker da på de seneste utgavene av e34`en, med den siste grillen og den ekstra fete panserpølsen. Ble derfor litt usikker når jeg nå kom over en 95 mod. M5 som det var smal grill og panserpølse på.

Hva kan det ha seg at m5`en ikke har den nye grillen og panseret. Ser at den har rett sidespeil med tynne halser på - samt det nye interiøret. Er det ikke vanlig at m5`en fikk ny front??

Skrevet

Bare for å nevne det så er det en kamerat av meg her i Ålesund som har en M5 tilsalgs. Denne bilen vil jeg si er kanskje Norges peneste og beste eksemplar. HELT original bil (han har til og med kjøpt komplett nytt EDC understell til 45.000 - istedenfor å skifte til noe annet som de aller fleste gjør).

Denne bilen er av de siste E34 M5ene med bred front, 18" hjul, store bremser og 6-trinnskasse. Bilen er Avus-Blau med lys grått stoff/moccaskinn. Eieren holder bilen svært godt og kjører den ikke en gang i regnvær (og selvfølgelig ikke om vinteren).

Han har vel satt bilen til 299K (noe jeg synes er rimelig).

Videre vil jeg også fortelle at det var jeg som kjøpte denne bilen i Tyskland, men ved ankomst i Kiel var det noe galt med motoren. Det ble konstatert at en ventilstyring (sylinder nr. 6) hadde falt ned i sylinderen!!! Resultatet var full overhaling på motoren for 55.000. Dette er vel tre og et halvt år siden tror jeg...

Meget bra bil!

Skrevet
Trodde alle E34 fikk Bred front/V8 fra 94 og utover, eller er det unntak...?

Det var det jeg også tenkte, så det jeg begynte å lure på er om bilen ikke er en orginal 95 mod.. evt om det finnes unntak? :?

Skrevet

Spør guttaboys inne på www.e34m5.se , de har stålpeilig på M5'r. Prod nr, dato osv, de har så kontroll over de tallene at det er bare å bøye seg... De kan nok finne ut om du har en org 95 mod, eller om den er ombygd, kollisjonskadet osv...

Bjørn

Skrevet
Bare for å nevne det så er det en kamerat av meg her i Ålesund som har en M5 tilsalgs. Denne bilen vil jeg si er kanskje Norges peneste og beste eksemplar. HELT original bil (han har til og med kjøpt komplett nytt EDC understell til 45.000 - istedenfor å skifte til noe annet som de aller fleste gjør).

Denne bilen er av de siste E34 M5ene med bred front, 18" hjul, store bremser og 6-trinnskasse. Bilen er Avus-Blau med lys grått stoff/moccaskinn. Eieren holder bilen svært godt og kjører den ikke en gang i regnvær (og selvfølgelig ikke om vinteren).

Han har vel satt bilen til 299K (noe jeg synes er rimelig).

Videre vil jeg også fortelle at det var jeg som kjøpte denne bilen i Tyskland, men ved ankomst i Kiel var det noe galt med motoren. Det ble konstatert at en ventilstyring (sylinder nr. 6) hadde falt ned i sylinderen!!! Resultatet var full overhaling på motoren for 55.000. Dette er vel tre og et halvt år siden tror jeg...

Meget bra bil!

Har sett den bilen på Autodb.no... Den har stått til salgs ein lang periode... Er ikkje så mange som er interessert i ein slik bil, i og med at du får M5er til litt over 100.000kroner... Selvfølgeleg ikkje i den standen som vennen din sin, men fortsatt ein M5...

Men den vennen din sin M5 er vanvittig lekker!!!

Skrevet
Hei

Jeg er en ihuga e34 fan og holder på å leter etter ny bil for tiden. Tenker da på de seneste utgavene av e34`en, med den siste grillen og den ekstra fete panserpølsen. Ble derfor litt usikker når jeg nå kom over en 95 mod. M5 som det var smal grill og panserpølse på.

Hva kan det ha seg at m5`en ikke har den nye grillen og panseret. Ser at den har rett sidespeil med tynne halser på - samt det nye interiøret. Er det ikke vanlig at m5`en fikk ny front??

Går ut fra at det er denne du tenker på. Har vært diskutert her på forumet før denne. Hvis dette er en -95 mod og tidligere eier har bygd om til den gamle fronten, så kan han jo ikke være helt vel bevart :? .

Skrevet
Går ut fra at det er denne du tenker på. Har vært diskutert her på forumet før denne. Hvis dette er en -95 mod og tidligere eier har bygd om til den gamle fronten, så kan han jo ikke være helt vel bevart .

Ja det var denne bilen jeg mente på. Snakket med selger og han påstod at bilen var registrert sent i 94 slik at den akkurat ikke fikk ny front. Derimot så har de klart å fått inn det nye innteriøret påstod selger.

Ut ifra det jeg vet så fikk M5 touring facelift fra 06/94 og fra da ble m5 touring levert med en hel del oppgradering, som f.eks nurburgring pakken.

Hadde vi fått opplyst rammenummer så har vi fått vite produksjonsår osv. Men selger bekreftet bare at bilen er en 95 mod i følge rammenummer. Merkelig greier :wink:

Skrevet

Det er jo en tanke suspekt at selger ikke vil oppgi chassisnummeret til en potensiell kjøper, er det ikke? På den annen side: Hvis kjøperen er interessert nok til å spørre om chassisnummeret, og følgelig kompetent nok til å sjekke data om bilen med det, ville det være ganske dumt av selger å påstå at dne var produsert som en 95-modell, hvis den ikke var det, når det er så overveiende sannsynlig at kjøperen sjekker selv etterpå.

Hvordan er det der, igjen? Neste års modeller produseres fom. august?

Skrevet

Ser bilen står i Horten, så Steffan C og jeg får dra og titte på den... ;)

Spør guttaboys inne på www.e34m5.se , de har stålpeilig på M5'r. Prod nr, dato osv, de har så kontroll over de tallene at det er bare å bøye seg...

Det tar 2 sekunder å finne ut for alle som vil.. trenger bare siste syv tegn fra chassisnummeret.

Skrevet
Ser bilen står i Horten, så Steffan C og jeg får dra og titte på den...

Hehe.. ja gjerne det, gi meg tilbakemelding om hva dere synes. Hvis ikke dere har tenkt å kjøpe den selv da ? :wink:

Skrevet

Hehe. Det får holde med to E34er for min del.

Er det interessant å få noen til å kikke så kan jeg sikkert gjøre det, men da bør du avtale med ham på forhånd.

Om Steffan C er interessert i å bli med får han svare på selv - har ikke møtt ham i RL, men han bor jo i samme område så.. :)

• 1 year later...
Skrevet

MYE gammalt ämne, sorry. Men den som fortfarande lurar på vilka chassisnummer som hör till en viss årsmodell på E34 M5 kan se här:

7 siste tecken i chassisnumret.

Modellår 1992 = GD62000 (Byggdato. 7/91) till och med GD63549

Modellår 1993 = GD63550 (Byggdato. 11/92)- till och med GD63968

Modellår 1994 = GD64000 (Byggdato. 8/93) - till och med GD64334

Modellår 1995 = GD64350 (Byggdato. 5/94) - till och med GD64753

Årsmodellproduceringen kan variera alltså, allt från maj till november.

Självklart såldes alla 1995 mod M5 med bred front och grill. Det började levereras bilar med bred front redan under 1994 års modell och det finns tom en 1993 som beställdes speciellt med bred front som på 540i (BMW Individual).

Men det kan hända mye på 11-12 år så vid olycka eller liknande kanske man har bytt front. Men mera troligt var bilen en -94?

HenrikE30+ - jag känner till den 95:an. VÄLDIGT fin bil! Jag tror köparen av den är medlem på vårat forum. Den var speciellt beställd utan kontrastfärg längst ned och utan M5-emblem = diskret.

Den som äger en E34 M5 och vill ha utrustningsdata kan höra av sig till mig eller komma in på det svenska M5-forumet. Jag kan tyvärr bara ta på såna som har original chassisnummer kvar, men är det gamla M5 chassisnumret bekant så går det att leta fram.

Ägare av M5 E34 kanske finnas något intressant i våra avdelningar på e34m5.se.

Statistik på färger osv, tekniska förklaringar osv.

Hälsn. från Sverige :)

• 4 weeks later...
Skrevet

Någon som söker en BRA original M5 E34? Här har ni en "ströken" M5-95 för BMW-samlare:

http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... sXNi397230

Import från Sverige :) Som man kan se här

http://www.e34m5.se/forum/M538lhdfarger.asp

så tillverkades det kun 2 st '95 M5 i den färgen (Individual Macaoblau metallic). Bilen har också annat utstyr från BMW Individual = one of o kind. Låga km, renoverad motor, nya stötdämpare.

Inte registrerad i Norge. Vad kostar avgiften på en 95-modell? 100.000? Är avgiften baserad på vikt eller motorstyrka eller vad?

Bilen kommer ursprungligen från Tyskland. Det såldes ingen M5 3,8 ny i Norge, till Sverige såldes det 9 st, den svenske Kungen körde en av dem under en tid. Känner någon till M5 3,8 i original kaross i Norge så skriv gärna till mig, jag har utstyrsdata och produktionsdata på alla M5 att skicka.

M595Macao_1.jpg

M595Macao_5.jpg

Hälsningar från Sverige

e34m5.se / E34 M5 Register/Info-portal

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...