Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva må til for å bruke fuelcell i bagasjen på en E30 med innsprøytningsmotor?

Er jo vannvittig mye slanger og greier orginalt. Trenger jeg fortsatt den lille ekstra tanken som sitter oppunder hjulbuen på høyre side bak?

Skrevet

jeg har en 325.. den lille tanken datt ned på hjulet så det blei hull i den.. jeg bare skurdde den av.. og har ikke merket noe.. tror det er en ekspasjonstank eller noe hvis du fyller kliin full tank eller noe.. hehe.. :D

Skrevet

Den lille tanken er en tank som er koblet på utluftinga til bensintanken. Skvetter det bensin ut av tanken når den er helt full,går det i den lille tanken og tilbake i hovedtank,en slags catch tank.

Fuel cell kobler du som anvist på den tegningen du fikk med fuel cell.

Skrevet

fulgte det ikke med bruksanvisning da :P

det er jo to slanger som er ganske vesentlig, tur og retur.. så bør du nok ha ekspansjonstank også.. hvis ikke kan du risikere at det renner over hvis du fyller full tank og lar den stå i sola litt. bensin utvider seg ganske mye under varme.. ellers tror jeg ikke det er så mye å tenke på, annet en evt. en catchtank for å sørge for at du ikke får noe bensinkutt ved pådrag.. er vel ikke så mye skvalpevegger inne i en sånn plasttank..

Skrevet

Endelig svar, hehe. Takk

Får kjøpe en fuelcell først jeg da :lol: Ingen fuelcell, ingen tegning.

Skjønner ihvertfall at jeg ikke trenger den lille tanken, i og med at man ser når en fuelcell er full

Skrevet

det er jo to slanger som er ganske vesentlig, tur og retur.. så bør du nok ha ekspansjonstank også.. hvis ikke kan du risikere at det renner over hvis du fyller full tank og lar den stå i sola litt. bensin utvider seg ganske mye under varme.. ellers tror jeg ikke det er så mye å tenke på, annet en evt. en catchtank for å sørge for at du ikke får noe bensinkutt ved pådrag.. er vel ikke så mye skvalpevegger inne i en sånn plasttank..

Er det som er hele vitsen da. Bensina ligger alltid plant

Skrevet

Protrim selger fuelcell, disse er skumfylte, og det er dette som hindrer kvalpning. Har bestilt en 45 liter`s tank derfra for en stund siden, men venter fremdeles :roll:

Skrevet

selv om plasttanken er helt firkantet og plan, så hindrer jo ikke det at all bensinen blir sugd bakover i tanken nå man drar på... ;)

men, som nevnt av Jarle så er noen av de skumfylte ja. og dette demper skvalpingen.

jeg tror det blir vanskelig å bruke original pumpen.. er det ikke pumpe inne i tanken på e28? man må hvertfall ha matepumpe fra tanken og så trykkpumpe (for innsprøyting..)

Skrevet

hehe :D skjønner.. ja, mye av grunnen til at man også ikke får bensinkutt med fuelcell er jo at den har ett nedbygg i bakkant hvor uttaket er.. men, det kan være greit med en catchtank fremme i motorrommet hvis det er snakk om mye hk og mye bensin ;) er ikke alle matepumpene som klarer å levere hurtig nok fremmover til trykkpumpen.

Skrevet

Protrim selger fuelcell, disse er skumfylte, og det er dette som hindrer kvalpning. Har bestilt en 45 liter`s tank derfra for en stund siden, men venter fremdeles :roll:

Den tanken tror jeg du kan se langt etter. Protrim har ikke levert noen deler til de jeg kjenner som har bestilt - beklagelig at noen skal drive buisness på den måten

:roll:

• 4 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...