cigarette Skrevet Mai 17, 2006 Share Skrevet Mai 17, 2006 Hei sann! Jeg synes det er veldig tungvint å legge inn bilder i dette forumet. Sammenlignet med andre forum som er helt like så mangler dette her akkurat den partn dær man laster ned bilde direkte fra maskinen Hvorfor er ikke det samme oppsettet hær som andre plasser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeT Skrevet Mai 17, 2006 Share Skrevet Mai 17, 2006 kan tenke meg at det er slik fordi det er utrolig mangen brukere her! Hadde alle gjort dette hadde det tatt opp sinnsykjt med båndberdde og lagringsplass! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild G. Skrevet Mai 17, 2006 Share Skrevet Mai 17, 2006 er jo ganske kurrant å bruke imageshack.us til å laste opp bildet og så kopiere adressa til bildet og lime det inn i et innlegg på forumet her (klikke på før og etter du limer inn bildet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerpent Skrevet Mai 17, 2006 Share Skrevet Mai 17, 2006 http://www.photobucket.com er også bra. Der får du et album med alle bildene dine. Under hvert bilde så står fullstendig sti til bildet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Mai 17, 2006 Share Skrevet Mai 17, 2006 Følg denne: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=21711 Så er det i boks! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Mai 17, 2006 Share Skrevet Mai 17, 2006 Hei sann!Jeg synes det er veldig tungvint å legge inn bilder i dette forumet. Sammenlignet med andre forum som er helt like så mangler dette her akkurat den partn dær man laster ned bilde direkte fra maskinen Hvorfor er ikke det samme oppsettet hær som andre plasser Harddiskplass er generelt billig nu. Er greit det. Kan få mange bilder fra brukere inn på en harddisk til skarve 4-500,-. Tingen er da at dette krever at man har dette i en privat maskin som man da administrerer selv og evt har på en privat linje. Skal man ha denne siden på en privat linje, så snakker man ganske mange tusen på tusen kroner PER måned i ren linjekostnad for å levere ut siden til mange nok besøkende. Hvis man skal ha siden på et webhotell (webhoteller har som kjent greie linjer), så er det PLASSEN man betaler dyre dommer for. Skal man ha en server/domenet/webhotell med masse plass (mange som vil laste opp ditt og datt her, vet du ), så koster det også dyre dommer per måned. Måtte isåfall vært en månedspris..på kanskje 50-100,- hvis man skal ha et slikt tilbud her. Hvis ikke ennu mer.. Så så lenge imageshack og de andre eksistrer, så tror jeg nok ikke Gunnar, sjefen, har verken tid eller penger til å få satt noe slikt i gang. Ting funker jo! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 17, 2006 Share Skrevet Mai 17, 2006 Forbedringer er under kontinuerlig vurdering, og dette er en av tingene jeg hele tiden prøver å finne en god løsning på. Linjer og lagringsplass går det greit med, men litt av problemet ligger i at serveren begynner å merke hardkjøret. Og det er en dual Xeon-maskin med rambus og SCSI-disker... Hvis noen på østlandet har permanent tilgang til bra linjer som vi kan plassere en server på, trygt og permanent (under pulten på jobb uten at IT-avdelinga vet om det holder ikke) så kan vi ordne mye rart. Evt. er hele landet interessant om personen har peiling på linux (jeg kan ikke dra land og strand om noe skjer). Foreldrene mine har jo fiberlinje både hjemme og på hytta, som jeg kunne sponsa litt for å gå opp et hakk eller to på abonnementet, men det hjelper lite når jeg har 50 mil å reise om noe skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
javewl Skrevet Mai 17, 2006 Share Skrevet Mai 17, 2006 Få tak i noen med bredbånd fra LYSE. De leverer opp til 50/25 Mbit. Meget stabil leverandør, aldri hatt problemer med det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cigarette Skrevet Mai 17, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 17, 2006 Hei sann Det var ikke for å lage oppstyr pga denne linken Det er både http://aalesund-gatebilklubb.no/forum/p ... 18deb74fa1 Og http://www.moldestuket.com/forum/index.php Dem har samme forum oppsettet tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Mai 17, 2006 Share Skrevet Mai 17, 2006 Samme type forum ja Men kan hende at de (har nok det) noen restriksjoner på bildeopplastning osv. Er nok litt annen aktivitet på de sidene også: Her er det over 3591 registrerte brukere (524 og 265 på de andre stedene), samt 228410 innlegg skrevet (25402 og 6093 på de andre). Tror de har litt mindre belastning på deres servere enn her. Er det som bl.a. at er "problemet" her som vil oppstå (som Gunnar forteller) hvis man skal ha en tjeneste hvor alle brukere kan laste opp store bilder i hytt og gevær, som da lagres på serveren og etc. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet Mai 17, 2006 Share Skrevet Mai 17, 2006 Hvis f.eks alle hadde fått tildelt 30 megabyte hver til å legge inn bilder eller andre filer så hadde ikke det blitt litt mer enn 100 gigabyte plass på 3600 brukere.. Og i praksis så vil ikke alle ha fylt opp hele plassen sin til enhver tid... 200 gigg disker er jo nesten gratis nå om dagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Mai 17, 2006 Share Skrevet Mai 17, 2006 jaja. Men tenk, aloebiz.net... Hvis da.. det var flere tusen på tusen som skulle ha sett på de bildene i løpet av døgnet på en maskin? Det er det som er poenget. At det blir for mye belastning for serveren å håndtere alt slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 18, 2006 Share Skrevet Mai 18, 2006 Her er det mange som vet mye uten å egentlig vite noe... For det første så finnes det ingen mulighet til å plassbegrense per bruker i opplastingssoftwaren som finnes til forumet, så der er det alt eller ingenting, og når en tilfeldig tråd her inne har kanskje 3-400 visninger på få dager, så snakker man en del gigs overføring med noen store bilder. Dette kan ikke sammenlignes med forumene nevnt lenger oppe, hvor det akkurat nå er 2 brukere online, mot 57 her... Desverre er den softwarebiten for opplasting som finnes til dette forumet (det er en ekstern "plugin") fortsatt ganske dårlig. Sist jeg sjekka hadde den ikke en gang mulighet til resizing av bildene. Og å begrense plass per bruker blir uansett feil om det skal lastes opp rett i forumet. Da må det finnes et kontrollpanel et sted hvor brukere ser hvilke bilder de har lastet opp, og det er jo da uansett kjedelig når de begynner å slette bilder i tråder som fortsatt er i bruk. ImageShack påstår at bildene der blir lagret til "evig" tid. Hvis dere hadde lest lenger oppe hadde dere sett at jeg sier maskinvaren allerede har en del å jobbe med, og det er en server til en del titalls tusen. Dual Xeon-prosessorer, RAMBUS-minne (koster 2000,- per 512MB-brikke, og MÅ stå i par) og 10K rpm U160 og U320 SCSI-disker. SCSI-disker belaster knapt CPUene i det hele tatt. Skulle man putta på IDE-disker med en del belastning ville de spist opp CPUene ganske fort, så derfor hjelper det meg ingenting at 200GB IDE-disker ikke koster noe lenger, siden en 146GB Ultra320-disk koster godt over 4000,-.. eller en 300GB koster 8000,-. Men som sagt, har noen en linje jeg kan sette en maskin på skal vi helt sikkert få til noe. Lyse er greit, men problemet er at det kun finnes på Vestlandet. Foreldrene mine har det hjemme, og tilgang til det på hytta, men det blir for langt for meg å reise når det skjer noe, derfor må den som evt. skal ha en maskin hos seg utenfor rekkevidde for meg ha god peiling på linux, slik at han kan fikse problemer som ikke lar seg løse via nett selv. Dessuten må han klare å argumentere mot Lyse for å få fast IP-adresse (koster noen kroner ekstra, samt at man må ha en god grunn). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 18, 2006 Share Skrevet Mai 18, 2006 Jeg PRØVER forresten ikke å gjøre meg vanskelig, men slike ting er ikke så enkelt som mange ser ut for å tro at det er. Husk at jeg i tillegg må til Krsand for å gjøre endringer på maskinvaren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet Mai 18, 2006 Share Skrevet Mai 18, 2006 www.diskusjon.no har løst det.. og de har 87749 medlemmer så de en god del større enn bimmers igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå