Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 97 E39 som sliter hjulene på innsiden..

alle hjulvinklene er justert sånn de skal være, bortsett fra camberen bak som er justert ut ca 0grader 30min. Dette har jeg gjort som et prøveprosjekt.

Har ikke kjørt mye på dette, så ser ikke noe slitasje enda.

bilen ble ustabil i høyere fart etter camberen ble justert, så må sikkert justere spissingen også.

Har noen andre her inne noen erfaring med vinkler?

eller vet hvor jeg kan finne det?

Har 265/35-18 bak, og 235/35 foran

Skrevet

Har hatt 2 E39'er, og samme problem på begge. Spesielt bakdekkene slites mer på innsiden. Foran har alltid gått greit. Har samme dim på dekkene som deg nå.

Mine erfaringer er at slik er det bare når man får såpass brede dekk som det er snakk om her. Bilen står litt og "skrever" på en måte. Eneste du kan gjøre er vel å prøve å justere dekktrykket slik at det blir en noe mer jevn slitasje. Har uansett funket for meg det. Men dette er noe man må prøve seg frem på selv.

Mulig andre her inne har flere synspunkter på dette. Er jo en rimelig kompetent gjeng dette. :wink:

Skrevet
Har hatt 2 E39'er, og samme problem på begge. Spesielt bakdekkene slites mer på innsiden. Foran har alltid gått greit. Har samme dim på dekkene som deg nå.

Mine erfaringer er at slik er det bare når man får såpass brede dekk som det er snakk om her. Bilen står litt og "skrever" på en måte. Eneste du kan gjøre er vel å prøve å justere dekktrykket slik at det blir en noe mer jevn slitasje. Har uansett funket for meg det. Men dette er noe man må prøve seg frem på selv.

Mulig andre her inne har flere synspunkter på dette. Er jo en rimelig kompetent gjeng dette. :wink:

Hvilket dekktrykk har du brukt da? bar/psi??

Skrevet

Jeg har 2,5 foran og 2,7 bak på min e39 med 235 dekk rundt om ,fant ut at dette var optimalt etter mye testing.Ikke ha for mye luft for det sliter mer på foringer og stag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...