Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eh.....jeg låste opp min telefon for et halv år siden, da hadde jeg binding. dette kostet i overkant av 1000,- nok tull i denne tråden nå.

Har du noen bilde og litt mer spec på telefonen?

Skrevet

Beklager at jeg igjen ødelegger!

ehrnst, dette er helt riktig.

Hylland; Gi meg gjerne eksempler på PM, med dokumentasjon. Er redd for at du har desverre tatt feil.

Jobber i en telebutikk, og i nervøsitet for å ha tatt feil, spurte jeg de andre. De svarte akkuratt det samme som meg tileliggere i tråden..

Bare se her ( telenor, men netcom har samme policy men andre satser):

Før det har gått 12 måneder

Hvis du ønsker å benytte SIM-kort fra andre operatører/tjenesteleverandører før det er gått 12 måneder fra telefonen ble kjøpt, kan du oppheve avtalen. Prisen er kr 600,- og den senkes med kr 40,- pr måned. Koden sendes i postoppkrav. Ta kontakt med kundeservice for å få tilsendt koden.

kilde: http://telenormobil.no/kundeservice/ope ... torlas.tnm

--------------------------------

Siden jeg har ødelagt så mye for trådstarter kan jeg slenge opp lytt opplysninger, som kanskje retter på såret :)

SonyEricsson informasjon:

http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc= ... &pid=10333

DinSide:

http://www.itavisen.no/php/art.php?id=284428

Skrevet

Eg blir faktisk temmelig irritert over dette her. Eg kjøper ny mobil ca kvar 6 måned, og eg har i det siste fått låskoden. Det stemmer det at det var slik at ein måtte betale for å få koden før, men nå er det ikkje sånn. Det seinaste eksempelet eg kan huske er venninna mi som kjøpte 6280 låst til Telenor i begynnelsen av mai! Ho ringte Telenor og voilà. Er 100% sikker på at det er dette Telenor praktiserer, men er temmelig sikker at Netcom gjere det samme!

Før de skal kverrulere meir, så kan de ringe inn til Telenor og spørre om å få låskoden. Dette er vel og merke for dei av dekan som har låst mobil!

Skrevet

Kjøpte ny mobil idag... Nokia 6280i med binding til Telenor... Ringte inn til Telenor og dersom eg ville ha låskoden skulle eg få den!!! Sa det ikkje hasta i og med at det er Telenor abbonement eg har, men eg ville berre være sikker på at det var mulig!

Skrevet
Kjøpte ny mobil idag... Nokia 6280i med binding til Telenor... Ringte inn til Telenor og dersom eg ville ha låskoden skulle eg få den!!! Sa det ikkje hasta i og med at det er Telenor abbonement eg har, men eg ville berre være sikker på at det var mulig!

Tror du tar feil Hylland..

Når du kjøper en telefon med binding, så vil ikke netcom eller telenor oppgi denne koden får å åpne telefonen før bindings tiden din har gått ut. Jeg har hatt firmatelefon siden jeg var 16 år og hvert år får jeg ny telefon fra netcom til en billig penge, denne er låst til netcom. jeg kan ringe inn til deltaservice som driver med opplåsning av telefoner for hvertfal netcom, og de gir meg koden etter et år. vær så snill å IKKE diskuter dette a... seriøst hva faen tror du er meningen med bindings tid og låst telefon da? hvis du har denne muligheten så annonser netcom med en billig sony ericsson telefon med masse stash til en billig penge, kjøp den, åpne den opp så betaler jeg 50% mer til deg

• 4 weeks later...
Skrevet

Tror du tar feil Hylland..

Når du kjøper en telefon med binding, så vil ikke netcom eller telenor oppgi denne koden får å åpne telefonen før bindings tiden din har gått ut. Jeg har hatt firmatelefon siden jeg var 16 år og hvert år får jeg ny telefon fra netcom til en billig penge, denne er låst til netcom. jeg kan ringe inn til deltaservice som driver med opplåsning av telefoner for hvertfal netcom, og de gir meg koden etter et år. vær så snill å IKKE diskuter dette a... seriøst hva faen tror du er meningen med bindings tid og låst telefon da? hvis du har denne muligheten så annonser netcom med en billig sony ericsson telefon med masse stash til en billig penge, kjøp den, åpne den opp så betaler jeg 50% mer til deg

Det som irritere meg nåke jævli er at eg VEIT eg har rett... Dekan seie jo berre det de har høyrt ifrå andre. Ta å få ein venn som har telenorabbonement til å ringe inn å spørre etter låskoden på mobilen sin då! Bindingstida eksisterer jo fortsatt sjølv om du låse opp telefonen!

Skrevet

Kanskje denne diskusjonen skulle vært på en annen post? For dere har jo dratt av gårde med noe helt annet enn hva som faktisk er tilfelle i denne tråden...

Mobil selges, ikke hvordan fjerne opperatør lås!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...