Gjest Skrevet Mai 19, 2006 Skrevet Mai 19, 2006 For en stund siden var det en diskusjon rundt E36. Akkurat hva innlegget handlet om husker jeg ikke. Derimot så har et av svarene i den tråden hengt seg litt i bakhodet mitt. Personen skrev at E36 ikke var en god bil med tanke på understell og oppbyggingen av understellet. Tydeligvis så var det særdeles dårlig lagd til å være BMW. Personen hadde lite og ingenting godt å si om understellet. Det var rett og slett veldig dårlig. Personen som skrev det hadde ikke noe "bevis" for å bakke opp påstanden hans. Personlig har jeg all tro på E36 som bil. Både teknisk (ser bortifra M40) og estetisk. Og understellet ser ut til å fungere veldig bra. Hva sier dere?
Sigbjørn Skrevet Mai 19, 2006 Skrevet Mai 19, 2006 Det jeg syns er litt dårlig på e36 er der traversen er festet bak. Der hadde min revet seg ifra karroseriet og det syns jeg var meget dårlig festet, og ikke minst en del arbeid å reparere det og sveise opp på nytt, men nå så skal det være veldig sterkt, jeg forsterket det samtidlig som jeg reparerte det:)
TexWiller Skrevet Mai 19, 2006 Skrevet Mai 19, 2006 Hjulopphenget i E36 er meget bra. MEN !!! Når bilen senkes og i tillegg får store hjul så spiser de foringer og opphengskuler. Dette kan med unntak av opphengskuler foran fikses med og sette på justerbare camber/caster plater foran og større x-senter skiver bak + sette spindelforingene riktig i forhold til vinkelen på opphenget. Gjør dette og ta en optisk kontroll så er mye unødig slitasje borte.
Frode H. Skrevet Mai 19, 2006 Skrevet Mai 19, 2006 Er man E30 fan kan man oppgradere til E36/5, som er compactutgaven. Da får man en E36 med tilsvarende understell som sitter på E30.
Mpower20 Skrevet Mai 19, 2006 Skrevet Mai 19, 2006 Skift til bærearmer fra E30 og opphengskule ''problemet'' er nesten borte. En kollega skiftet bærekuler ca 3 ganger i året (mye pga det TexWiller sier; Felger og senking), skiftet over til E30 bærearmer og de har nå vart i snart 10mnd.
Gjest Skrevet Mai 19, 2006 Skrevet Mai 19, 2006 Selv har jeg mest erfaring med E30, og når jeg har sett under på E36 og E46 så kan jeg ikke se at BMW har endret mye på forhjulsopphenget. Hele oppbyggingen ser veldig likt ut. En lenkearm med forring i bakkant og indre og ytre opphengskule til karroseri og Fjørbein. Er dette en så bra løsning at BMW kun har hatt mindre endringer i den oppbygningen ellerer det jeg som har sett totalt feil på opphenget til E46?? Frode H: Derfor kunne jeg tenkt meg E36 compact pga. E30 understell
Dr_S Skrevet Mai 20, 2006 Skrevet Mai 20, 2006 Grunnen til at E36 sitt understell ikke er like solid som E30 sitt, er at E36 skulle være mer komfortabel enn E30'n. Typiske svakheter på E36 er nettopp understellet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå