bmw_327i_turbo Skrevet Mai 19, 2006 Share Skrevet Mai 19, 2006 noen sov vet va cc i forbrenningsrommet på en 320i kat 88 mod? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Mai 19, 2006 Share Skrevet Mai 19, 2006 Det er vel mellom 1900ccm og 2000ccm.. Her er en enkel "huskeregel": 2 liter = 2000 kubikkcentimeter. 1 liter = 1000 ccm osv osv.. Og hvis motoren er en 2,0 liter (altså en 320i som du sier) så er det vel mellom 1900ccm og 2000ccm som sagt. Alle motorer de kaller 2 liter er på ca 1900ccm ca.. Alle motorer de kaller 6,7 liter er på ca 6600-6700ccm ca.. Håper du forstår hva jeg mener.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_327i_turbo Skrevet Mai 19, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2006 jeg tenkte på forbrenningskammert i selve toppen. prøver å regne ut komp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zipp0 Skrevet Mai 19, 2006 Share Skrevet Mai 19, 2006 hvis u vil ha kompforholdet uten og regne ut så tror jeg det er 8,8:1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian329 Skrevet Mai 19, 2006 Share Skrevet Mai 19, 2006 Originalt kompresjonsforhold bør du klare å spore opp en plass. Og så lenge du vet slagvolum og (orig)kompforhold så har du nok info til å regne ut volumet på (orig)forbrenningsrommet/kammeret Dette hjelper deg igjen videre når du skal regne ut hvor mye du skal ta ut av forbrenningskammeret i toppen eller dreie av stemplene for å få rett kompforhold..lukter jeg turbo? Eksempel: Clearance volume = one-cylinder displacement/(compression ratio-1) Slagvolum = (3,14 x 4,2 x 4,2) x 7,5 = 415,42cc Forbrenningsromsvolum = 415,42 / (8,8-1) = 53,25cc på m20b25 med kat. Håper dette var til hjelp.. /Stian Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_327i_turbo Skrevet Mai 20, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2006 Takker stian.har et lite turbo prosjekt på lur ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå