Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en BMW 325i coupé, E36.

I dag fikk jeg problemer med at tåkelysene plutselig ikke fungerer (framme, bak virker de), og at vifta kun fungerer på nivå 4. Har lest meg til at dette sannsynligvis er viftemotstanden. Hvor ligger denne, og hvordan byttes denne? Delenummer? :D

Men tåkelysene sluttet å virke samtidig. Er dette tilfeldig? Så ikke så veldig mye oppi sikringsboksen, men alle sikringene så hele ut. Tok meg ikke så veldig god tid til å se hvilken sikring jeg skulle se på. Tips mottas med takk. Men disse to tingene går ikke på samme "krets"? I så fall burde vel ikke vifta virke på nivå 4 heller...

Skrevet

At de går på samme krets, er vel litt usannsynlig..Men går utifra du sjekket pærene? Er jo bare å finne frem voltmeteret :P

Skrevet

Heisann, regner med at vifte motstanden ligger på samme sted som på en e36, 318 bmw. Denne røk på min også, og viften virket bare på 4. Du må ta ut hanskerommet, og inni der ser du kanalen for viften. Viftemotstanden ligger " inni" viftekanalen, siden den trenger mye kjøling. Er enkel å bytte, fort gjort er det også, ca 10 min. Lykke til...

Bare spør hvis noe virker uklart

Skrevet

Det var dårlig kontakt på det ene tåkelyset, og pæra var gåen på det andre. Snodig at dette skjedde samtidig :P

Noen som har delenummer til motstanden? Må jeg altså ut med HELE hanskerommet, ikke bare innmaten? Får vel bla fram Bentley'en ;)

Skrevet

Har tatt vekk hanskerommet, men finner ikke denne motstanden. Har ikke bestilt den enda, for jeg måtte visst vite om det var Siemens eller Bosch. Tok et bilde når hanskerommet var ute. Hvor ligger motstanden? Lå i hvert fall ikke i ytterkanten av de to hullene.

Img004.jpg

Skrevet
Det var dårlig kontakt på det ene tåkelyset, og pæra var gåen på det andre. Snodig at dette skjedde samtidig :P

Begge nærlysene til dama røk samtidig her om dagen..

Skrevet

Heisann, tar jeg ikke helt feil, så ligger den helt til venstre på bildet. Der som det er en grønn ledning. Den er liksom klipset fast til viftekanalen inn til varmeapparatet. Du skal kunne se en svart plastikk kanal. Motstanden er en firkantet digs

Skrevet

Der var den, ja :)

Img005.jpg

Stod "83904329" og Behr på den. Rart at jeg ikke finner delenummeret hos GS Bildeler. Det er nok denne:

64118391698 "Motstand varmeapperat E-36 Behr"

1834.gif

(del B)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...