Deep Dish Skrevet Mai 20, 2006 Skrevet Mai 20, 2006 Satt å surfet litt da jeg kom over denne annonsen.! http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=7587905&sid=1aAJ1heTc334506&pos=3&tot=29 For 2000,- kan man altså kjøpe utstyr for å redigere, med andre ord skru tilbake Km. telleren på bilen.!! Med dette utstyret kan man jo da tjene mye penger på når man selger bilen brukt.! Eller får å si det på en annen måte, bli rundtlurt/tape masse penger på når man kjøper bilen.!! Min mening er at slikt utstyr (som i 99,99% av tilfellene) blir brukt til å svindle en godtro kjøper av en bruktbil, burde være forbudt å selge og eie av privatpersoner.!! Hva mener dere.? Er det greit å stille km.telleren tilbake og tjene noen tusen mere på ett salg eller burde man grisebanke folk og sette fyr på bilen til dem som gjør dette.?? Min mening er iallefall: Noen som har en lighter...??
Hylland Skrevet Mai 20, 2006 Skrevet Mai 20, 2006 Men legger det ikkje igjen ein liten prikk slik at ein ser at det har vorte gjort?????
Kjell Rune Skrevet Mai 20, 2006 Skrevet Mai 20, 2006 det er jo ikke lovlig da, men det er vel ikke så mange som bryr seg om det er lovlig heller liksom. skummelt...
Gunnar Skrevet Mai 20, 2006 Skrevet Mai 20, 2006 Men legger det ikkje igjen ein liten prikk slik at ein ser at det har vorte gjort????? Prikken legges igjen dersom kmstanden avviker mellom de forskjellige modulene bilens kmstand lagres i (som vel er tre på E46).. men endrer man kmstanden i alle modulene vet ikke bilen noe om det. Pikselen som lyser kan også kobles bort. Det er mao. MEGET vanskelig å vite om en bil er justert eller ikke.
Custom Edition Skrevet Mai 20, 2006 Skrevet Mai 20, 2006 eldre E36 kan man også koble av føleren på bakakslingen og da blir det ikke registrert en meter av det du kjører. Erfart det selv ved handel for noen år tilbake..var under bilen å sjekket og så at pluggen hadde vært av og satt på igjen.. så det er dessverre mange måter folk kan være kjeltringer på..så når noen skal selge noe slikt så ber de egentlig og bank..
skywalk3r Skrevet Mai 20, 2006 Skrevet Mai 20, 2006 Det er jo ikke Ulovlig å juster kilometer lavere..men det SKAL bringes til neste eier..men det skjer som oftest ikke... Mvh Stian S
Kjell Rune Skrevet Mai 20, 2006 Skrevet Mai 20, 2006 Det er jo ikke Ulovlig å juster kilometer lavere..men det SKAL bringes til neste eier..men det skjer som oftest ikke...Mvh Stian S nei det var det jeg mente med ulovlig da seff. du skal og varsle forsikring selskap. tror ikke det skjer heller enkli.
Bimmer for life Skrevet Mai 20, 2006 Skrevet Mai 20, 2006 Sett på en positiv måte så kan utstyret brukes til å kjøre diagnosetest.....ville du betaler 1500,- hos forhandler?
Bimmerlars Skrevet Mai 21, 2006 Skrevet Mai 21, 2006 eldre E36 kan man også koble av føleren på bakakslingen og da blir det ikke registrert en meter av det du kjører.Erfart det selv ved handel for noen år tilbake..var under bilen å sjekket og så at pluggen hadde vært av og satt på igjen.. så det er dessverre mange måter folk kan være kjeltringer på..så når noen skal selge noe slikt så ber de egentlig og bank.. Da kjører man uten speedometer også da. Er sånn på E30 også. Har man GPS så kan man gjøre sånn.
ChrZZ Skrevet Mai 21, 2006 Skrevet Mai 21, 2006 Eller hvis man kjøper et speedometer brukt, og trenger å stille det frem til det det gamle var (er vel det samme med nytt også). Kan også ta strøjobber å gjøre dette (ikke *ulovlig* tilbakestilling altså) for andre
skillbill Skrevet Mai 21, 2006 Skrevet Mai 21, 2006 er vel ikke akkurat det første "ulovlige" som reklameres for og selges... *på finn.no* men kan ikke si at jeg stiller meg så positivt til et slikt type verktøy...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå