Gå til innhold

felgdimensjon og tysk


RuJu
 Share

Anbefalte innlegg

hei

i vognkorte i bilen min står det

"ALT DEKKDIM.185/65 R15 M+S

ALT FELGDIM:6JX15H2 7JX15H2???

KOPI FAHRZEEUGBRIEF ATTRST:TPH???

Noen som kan TYSK??? :(

noen som vet hva de alt felgdim betyr??? er det alternativ felg bredde???

har noen 18" 8,5" felger med 225/40 dekk på.

Må ha de godkjent i vogkortet. noen som vet hvor jeg kan få papirer på at dem er godkjent???

håper i allefall noen kan hjelpe meg med tysken :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Kan desverre ikke tysk, men det med felgen betyr nok: Alternativ felgdimensjon. 6" eller 7" bredde i 15" diameter. H2 står for hvilken fasong felgen har (der dekket ligger ann...om du skjønner...)

FAHRZEEUGBRIEF betyr vel noe slikt som kjøretøybrev eller godkjenningspapir vil jeg tro. Men håper noen med bedre tyskkunnskaper enn meg kan hjelpe deg. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan og kan men hva lurer du på?

Fahrzeugbrief er det tyske vognkortet, det er todelt på smme måte som de nye Norske, der den ene delen skal medbringes under kjøring mens den andre delen skal ligge i bilen. Tyskerne har ikke bassert seg på datasystemer som Autoreg har og derfor er den eierdelen av briefe påført eierens navn, og er eierdokumentet på bilen, her står alle tidligere eiere oppført blant annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Kan desverre ikke tysk, men det med felgen betyr nok: Alternativ felgdimensjon. 6" eller 7" bredde i 15" diameter. H2 står for hvilken fasong felgen har (der dekket ligger ann...om du skjønner...)quote]

jeg trodde J var utformingen på felgen og h2 vil si at det er en sikkerhetsfelg med to humper/ kanter som hindrer av dekket vrenges av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...