Gå til innhold

Chip til 325 TDS


steddyen
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg fikk vite i tidligere innlegg at det ikke skulle være noen problem å chippe min 325TDS.

Kan noen anbefale leverandør til chip? Finnes det forskjellige typer chip som kan kjøpes etter ønske etter om du prioriterer effekt, økonomi eller blanding av effekt og økonomi?

Er de lette å bytte selv?

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har chippet to E36 325tds (en med automat og en manuell).

Opplevde ingen problemer. Men har hørt om at registerkjede vistnok kan strekke seg litt og at timingen på dieselpumpen eller noe sånt må justeres litt eller noe lignende. (utenfor mitt kompetansenivå)

Det er ihvertfall en merkbar effektøkning som virkelig "drar til" særlig siden du har manuell girkasse.

Sjekk ut www.trimchip.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget bra motor, men er avhengig av at det brukes skikkelig og byttes olje INNEN intervallene. hvis ikke får du slagdannelse i motoren og kan risikere at veiven ryker. er du usikker på hva som er gjort tidligere, kjør en skikkelig motorens (f.eks Omega) å bytt olje/filter. med chip på 2.5 tds

gir den ca 175hk/5000 omdr/min 352 NM/3800 omdr/min med standard turbo og intercooler. men mye kan gjøres over 200hk er ikke noe stort problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

325tds har MYE større potensiale enn 320d. 325tds går mye mye penere. 6er i dem vet du.... og en garret-turbo som lader 0.9bar originalt. god for 2,5bar :lol: det er liksom ikke noen sjarm med en vanlig 4-sylindra toliters diesel...(320d) det finner man jo i en vanlig opel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...