Bimmerlars Skrevet Mai 21, 2006 Share Skrevet Mai 21, 2006 Kan noen forklare meg hvordan BMW's VANOS virker? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet Mai 21, 2006 Share Skrevet Mai 21, 2006 http://www.bmw.no/teknisk/en_artikkel.asp?id=26 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Mai 21, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 21, 2006 Takk takk men det der visste jeg fra før, liksom fordelene ved det. Tenkte mer på det tekniske. Hvordan virker det? Hva skjer i motoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TexWiller Skrevet Mai 21, 2006 Share Skrevet Mai 21, 2006 Kort fortalt kammakslene vris slik at man får tidligere eller senere åpnings/lukkningstid. altså tilnermet optimalt i forhold til turtall/gasspådrag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Mai 21, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 21, 2006 Er det derfor kamdreva har disse avlange spora? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TexWiller Skrevet Mai 21, 2006 Share Skrevet Mai 21, 2006 Vet ikke om jeg forsto helt hva du mente nå men . hvis du mener sporene som boltene du skrur fast kammdrevene med, er de for å få riktig innstilling ved montering. De beveger seg ikke i disse sporene når motoren sviver. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Mai 21, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 21, 2006 Vet ikke om jeg forsto helt hva du mente nå men . hvis du mener sporene som boltene du skrur fast kammdrevene med, er de for å få riktig innstilling ved montering. De beveger seg ikke i disse sporene når motoren sviver. Hvorfor er det ikke bare styretapper der da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå