Gå til innhold

KN / slanger i orginal luftfilterboks!

RuJu
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

I dag skulle jeg bytte til KN filter på min E36 320i 92mod. Men så fant jeg ut at det satte fast i 2 slanger i luftfilter boksen. Så jeg løsna litt på den ene klemma å så bynnte å dryppe kjøleveske. Så jeg skudde den fast igjen.

Jeg åpna luftfilterboksen for å finne ut hva dette var? Jeg så at det var en slags føler så jeg skrudde den ut av boksen. Nå henger den bare dær. må faen vite hva det er!

Noen som hvet va jeg burde gjøre med den???

Kan den bare henge dær???

Hva er den til???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ein sensor av eit eller anna slag - skal kun takast ut av den gamle luftfilterboksa og monterast som på teikning "C" på denne linken:

http://www.kandn.com/instructions/57-0136.pdf

Viss det ikkje er dette kit'et du har finn du sikkert installasjonsveiledning for det settet som du har på:

http://www.knfilters.com/search/appsearch.aspx

####

Fann litt meir info:

"What the heck are those hoses running in to my air box? ('92-'95 32X/M3)

Those are coolant lines and the device they connect to is a thermostat that controls flow of engine coolant to the throttle body to keep the throttle body from icing up in cold weather. If you're replacing the air box with a cold air intake, mount the thermostat so that it is as close as possible to being in the stream of air entering the motor. At the very least try to have the tip of the thermostat inside the heat shield. Don't just disconnect the thermostat because you'll end up dumping coolant all over your floor."

####

Lykke til!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt K&N filter hadde ferdig hull til dette originalt. Vel og merke var filteret til en 325, men i og med at de har laget denne løsningen til denne bilen, skal det ikke være noe i veien for å lage et lite hull til sensoren i bakkant av filteret (for all del ikke i selve filteret). :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

har faktisk ikke sett den slangen med egne øyne, men har bare hørt at den må kobles på filteret.

Leste på en annen webside at det var før 96 at denne var på filterboksen.. stemmer det?

OBDI sto det, hva nå det er.

Min er 98 mod e36

har jeg denne slangen? gidder ikke gå ut i regnet å sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...