Gå til innhold

en lei historie


Jonner'n
 Share

Anbefalte innlegg

bilen det er snakk om er en e34 540iat- 95mod.

Saken er at jeg og en kompis skulle på street meet på metro senter igår kveld. Og bli og fornøyd rulla inn på parkeringa. Jeg og kompisen min var en av de første, så det var nesten ingen der enda. plutselig døde bilen helt, alt var helt svart, og fikk akkurat klart å svinge meg inn på en av parkeringslukene som er der. deretter ser vi det kommer mye røyk ut fra motorrommet, og konkluderer kjappt med at vår tid som brannmenn var inne. vi løper ut og får slukka den lille brannen som er. det brant forresten foran rundt dynamoen.

Jeg skulle være lur og ta av plusspolen på battteriet, men idet jeg tar tak i plussledningen, går hele baterrifaenskapen i lufta :!:

For å si det sånn, så er jeg glad jeg har varebil, siden batteriet sitter under baksetet, så den nedfelte ryggsete tok imot spruten og plastbitene som kom fra batteriet. Ellers hadde jeg vel sett ut som fredu Krüger nå.. :shock:

Må si det blei et par hektiske minutter med å løpe som en gal til bensinstasjonen (som heldigvis ligger 50m unna) og hente vannkanne og vanne ned setet og batteriet.

snakka med flere som vi kjenner der igår, og mange mente det kunne være dynamoen som hadde overladet, tok fyr, og som deretter gjorde at batteriet kokte, andre trodde det kunne være en kortslutning.

hva tror dere? og tror dere det er fare for at noe mer alvorlig er ødelagt med motoren pga episoden?

nb: fikk fjerna all baterrisyra fra skinnsetetryggen, så det er heldigvis like fint for de som måtte lure:)

så de neste dagene går vel med på å vente på nsb, og tenkte på om dette bør være en forsikringsak eller ikke. dyrt blir det nok uansett..

mva Jon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukter kortsluttning spør du meg.

Eller som de andre sa at dynamoen overladet og ble så varm at tok fyr,og så brent vekk isolasjonen til + ledningen og så eksploderte batteriet.

Eller det kan være en bensinlekkasje som har rent ned på dynamo og så tatt fyr.

Jeg har selv hatt motor brann 2 ganger.kjip sak og mye stress og panikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike! Flaks at du ikkje fekk baterisyre i augene! Hadde vel ikkje sett så mykje i dag da :(

Det høyrest ut som bateriet har kokt ein del der ja, at det har fått veldig mykje lading!! Då utviklar det seg ein gass som er veldig lett anteneleg, så vist du har fått ein gnist når du har tatt vekk ledningen fra + polen, har du nok fått eit "lite" smell ja!

Men kva som gjere at du har fått så mykje lading, skjønne ikkje eg iallefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at det gikk bra med deg! På skolen jeg går på var det et uhell med et batteri i fjord. Eleven visste ikke at når man lader et batteri gir det fra seg en gass, den gassen er ekstremt lettantennelig. Han tok av plussen først og..ja..BANG!!! De har batteriet enda, og det ser ikke akkurat brukanes ut :lol: Gikk bra med eleven visstnok. En fordel at lærerene informerer elevene om sånne farer kanskje.. :roll: Er bare et par mnd. siden min klasse fikk vite det her, og vi slutter jo snart.. hehe, men vi skal da ikke diskutere skole her heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...