Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er det erklært. Motoren i min 535i har tatt kvell. Etter et desperat forsøk på å bytte toppen så er det end of story.

Det hele begynte da kjølevesken kokte, noe som da resulterte i at toppen sprakk. Fikk tak i "ny" topp men ingen forbedring, så mest sansynlig er blokka og/eller den nye toppen gåen.

Enormt ergelig da jeg skal selge bilen.

Hvis noen er interisert kan di få bilen med defekt motor til en redusert pris. Vet om en komplett motor fra -89 med bare 170.000 km på telleren til ca 8000 hvis noen har lyst på "billig" bil med stor motor. Denne kan jeg med forbehold få tak i å bytte motoren.

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=17705&highlight=

Skrevet
Da er det erklært. Motoren i min 535i har tatt kvell. Etter et desperat forsøk på å bytte toppen så er det end of story.

Det hele begynte da kjølevesken kokte, noe som da resulterte i at toppen sprakk. Fikk tak i "ny" topp men ingen forbedring, så mest sansynlig er blokka og/eller den nye toppen gåen.

Enormt ergelig da jeg skal selge bilen.

Hvis noen er interisert kan di få bilen med defekt motor til en redusert pris. Vet om en komplett motor fra -89 med bare 170.000 km på telleren til ca 8000 hvis noen har lyst på "billig" bil med stor motor. Denne kan jeg med forbehold få tak i å bytte motoren.

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=17705&highlight=

Hva har du tenkt deg i pris da?

hva er den ombygd fra? 520?

er bremsene bak skiftet?

Skrevet

Den er ombygd fra 520i. Bremsene bak og forran er byttet. Nye skiver og klosser i desember. Samme bremser forran som på M5. Mangler kun offisiell godkjenning. Selges som den står til 25-30.000kr Mye nytt på den. Ny clutch og styresnekke følger med. Nettopp byttet startmotor. Motoren starter og går men klarer ikke å holde tempen nede, muligens en sprekk i topp og/eller blokka.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...