Gå til innhold

lysebrun seig guffe i oljepåfyllingslokket...hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

lysebrun? vann+olje blir vel GRÅ guffe?

søsteren min har en Sharan der jeg fant slik grå guffe under oljepåfyllingslokket. Bilen hadde kjørt kun 40000 km. Både leverandør og NAF sa at dette var "normalt" :shock: jeg tenkte på brudd i toppakningen umiddelbart, men de påstod at av enkelte ojletyper så kunne man få slik guffe under toppa. :shock: ...det skurrer i mine ører men...

Skrevet

tja..høres ikke helt bra ut nei. får holde litt øye med det framover. har tørket rein lokket så da ser jeg om det kommer mer. har skifta til ny type olje og viskositet (el hva det heter)

Skrevet

Det kan skyldes alvorlige feil. Men det kan også være helt normalt. Motoren har ventilasjon og da kommer det inn luft. Luft inneholder fuktighet som blir til kondens. Ved mye småkjøring har det lett for å bli majones under påfyllingslokket og peilepinnen. En måte å sjekke dette på er å ta en lengre kjøretur. Blir det borte da skulle det tilsi at alt er ok.

Skrevet

kanskje det er saken. dette er nemlig by-bilen vår det er snakk om. går stort sett 2*10minutter til/fra jobb 5-7 dager i uka..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...