Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. var så heldig å bli stoppet i selekontroll av statensveigvesen i dag..

Hadde ikke seler på så det ble sure 750KRONER :P:x

mens jeg satt og venta begynte gammeln å plukke på bila, såvidt han klarte bøye knerne og titte under bila, helt sprutrød i tryne når han klarte komme seg opp igjen, så sa han - er det mye igjen av det orginale eksosanlegget?-

jeg forklarte at det er kun bakpottene som er skifta te fordel for 2stk 2toms carbonpotter på hver side.. og at den hadde gått klar på desibelmålinga på siste eukontroll..96db.. jeg hadde 91 på ca5000rpm

. gubben sa at de var sjenerende og støyende og at jeg måtte bytte, selfølgelig klarte jeg å klemme ut av meg, "du har vel ikke justert for mye på høreaparate i dag da" hehe dette resulterte i at bila måtte vises på biltilsynet.

va jo ikke vondt ment men gammeln ble sprutrød en gang te :roll:

det er i den grunn jeg lurer:

bila er en bmw E21 82mod 323 med dobble potter bak noe som er orginalt.. Hva sier bestemelsene (REGLENE)for eksosanlegg? og hva kan jeg gjøre vidre? må jeg skifte til orginale potter eller har hørt at før 1986 gjelder noen andre regler.

Kan noen opplyse meg om hva jeg kan og ikke kan??

Takker så mye for all hjelp.

KS

Skrevet

Var det i rundkjøringa ved Trekanten/City Syd, dette?

Så lenge du fikk godkjent på EU-kontrollen kan de vel ikke kreve at du skal skifte anlegg?

Skrevet
750 000 KR for manglende sikkerhetsbelte var nå litt drøyt syns jeg :lol:

(sorry OT, klarte ikke å dy meg :roll: )

hehe- vel litt skrivefeil men føles nesten ut som den summen :P

Var det i rundkjøringa ved Trekanten/City Syd, dette?

Så lenge du fikk godkjent på EU-kontrollen kan de vel ikke kreve at du skal skifte anlegg?

jepp va der ja, sa jo det til han som sto der men nytte ikke snakke med de, de har rett uansett er intrykket jeg får :cry:

Skrevet

virker som de er grinete på eksosen i Trondheim. Ble stoppet med sykkelen under rutine kontroll. Skulle akkurat til å kjøre da det kom en bort til meg å begynte å grine på potta. Måtte inn å vise jeg også :evil:

Skrevet
"du har vel ikke justert for mye på høreaparate i dag da" .

KS

hehe fyfaen jeg lo som fyfaen var løs da jeg leste dette:D

godt noen setter biltrangsynet på plass...

trenger ikke katalysator så lenge bilen er eldre enn ca90mod

Skrevet

Biltilsynet har mer makt enn verksteder, og kan dermed si at verkstedet ikke har gjort riktig i kontrollen.

Det står vel en decibelstyrke i vognkortet?

Skrevet

hehe takk for alle svar, hadde lyst å si mi mening om og bruke resurser :twisted: men ettersom jeg følte dette som jeg ikke hadde noe jeg skulle ha sagt tidde jeg bare :roll:

virker på meg også at det går på dagsformen til enkelte og ikke va som er faktiske regler,va ikke vondt ment men sånn e no jeg bare. bli litt oppgitt men tenker som så...

drar ned på statens veigvesen etter mørkets frambrudd og bruker opp bakdekka og når de er brukt opp har jeg flere :wink::P

legge igjen mitt "visitkort" også hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...