Gå til innhold

hjelp til å få ut org. girstang!!


danni
 Share

Anbefalte innlegg

jeg driver å bytter til shortshift nå.. men eneste problemet på veien er den org girspaken som jeg har løsnet unnenifra.. den vil ikke opp og vekk!! er litt redd for å røske og rive den ut når jeg ikke er helt sikker på åssen den tas ut.. noen gode råd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sikkert ikke fått løsnet den fra nylon koppen som holder kula på stanga fast. Denne må vris 90 grader en vei for at den skal løsne. Deretter er det bare å dra den ut.

Sitter den godt er det bare å panke i vei med skrutrekker og hammer hvis du skal skifte den (det måtte jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått løst greiene, men nå sliter jeg med at stanga treffer mellomakselen.. var et spor til c-klipset til kula som jeg trodde ville bli bra om jeg skiftet klipset til dette sporet, men var ingen spor som jeg kunne låse den fast lengere ned på stanga.. så da blir det bare at kula kan flyttes opp og ned en halv cm, det funker jo ikke.. er da 3 spor totalt på stanga, om dere skjønte forklaringa mi??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh..forsto lite av den forklaringen din, men er det den stanga som går fra girstanga og til kassen?

Denne?

DSCF0208.jpg

Isåfall er det mange typer shortshift som er så lange at den må bøyes..bøyer du den ca 2cm fra midten og til enden så passer den nok som hånd i hanske :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, var en litt bad forklaring det der ja.. ja, har ordnet og styra litt her, og ser ut som om jeg må til å bøye litt ja.. håpet jeg skulle slippe dette, virker som det er vanskelig å komme til der den er festet i girkassa :?

vurderer nesten å skru ned mellomakselen for å komme til men..

men åssen blir holdbarheten i staget etter det er bøyd da?? hvordan fikk du bøyd ditt, tenkte kanskje å sette det i tvinga å dra til littegrann men, hmm..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...