Gå til innhold

3mm mls pakning hvor mye senker den komp?


325ixturbo
 Share

Anbefalte innlegg

V1+V2 / V2 = kompforhold

V1 er slagvolum

V2 er forbrenningsromvolum

V2 finner du slik:

Clearance volume = one-cylinder displacement/(compression ratio-1)

Så må du regne ut hvor mye større forbrenningsrommet blir med 3mm mls pakning i forhold til original pakning som er ca 1,5mm tykk ved klemringen når den er montert.

Selve utregningen er grunnskolepensum så det bør du klare selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clearance volume = one-cylinder displacement/(compression ratio-1)

har sett du har skrivd inn formelen på flere tråder men har aldri skjønt det jeg har sitert.. mulig å forklare det på en enklere måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbrenningsromvolum = en sylinders slagvolum / (kompresjonsforhold -1)

I noen av de andre trådene du har lest så har jeg også gitt eksempel på utregning.

325ixturbo: Du trenger slagvolum og kompresjonsforhold for å kunne regne ut. Klarer du ikke dette bør du heller ikke bygge turbomotor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ahh.da tror jeg har litt mer forståelse..

for å finne slagvolum deler du 2493cc på 6 og for da 415.5cc

deretter 415.5\(9.7-1) = 47.75cc

altså forbrenningromvolum på en m20b25 motor uten kat er 47.75cc.

er jeg helt på jordet nå?

du har en utregning her som du har postet tidligere.

Slagvolum = (3,14 x 4,2 x 4,2) x 7,5 = 415,42cc

om jeg har forstått der riktig er 7,5(veivslag på m20b25 er 75mm) 4.2 x 4,2(borring som er 84mm) men hva har du 3.14 i fra? er dette lengde fra senter på kryssbolt til topp på stemplet(31.4mm)?

stemmer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he jeg tok d nå. tenkte litt feil her i sted 3.14 er pi 3.14 x r2 f.eks. har datasprut ja. tenkte først på o-ringing og dekomp men tror kansjke jeg prøver bare mls og arp bolter. skal lakkere bilen og fikse toppen også så pengene strekker ikke til alt i verden.skal kjøpe dyser og mapsensor også for 5900.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm når jeg tenker meg om ja så virket 31.4mm fra kryssbolt til topp på stempel litt lite ja. katt stempler fra 88+ er jo ca 38mm??

selvfølgelig er det phi..:-)

svindyrt med turbo trimming og bil generelt ja...bare ta seg god tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...