325ixturbo Skrevet Mai 22, 2006 Share Skrevet Mai 22, 2006 m20b25 komp 9.7-1 hva blir kompen med 3mm mls pakning? takker for svar.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ixturbo Skrevet Mai 25, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2006 nei vel da så.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sh0rty^ Skrevet Mai 25, 2006 Share Skrevet Mai 25, 2006 Hør med disse gutta her www.pure-pf.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian329 Skrevet Mai 25, 2006 Share Skrevet Mai 25, 2006 V1+V2 / V2 = kompforhold V1 er slagvolum V2 er forbrenningsromvolum V2 finner du slik: Clearance volume = one-cylinder displacement/(compression ratio-1) Så må du regne ut hvor mye større forbrenningsrommet blir med 3mm mls pakning i forhold til original pakning som er ca 1,5mm tykk ved klemringen når den er montert. Selve utregningen er grunnskolepensum så det bør du klare selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ixturbo Skrevet Mai 25, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2006 takker for formel. men tror ikke jeg har all data til det. men havner vel rundt 8.8-1 ? lurer på hvor mye trykk jeg kan kjøre med da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw325turbo Skrevet Mai 25, 2006 Share Skrevet Mai 25, 2006 1 bar går bra på 8.8, men du bør ha datasprut da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Mai 25, 2006 Share Skrevet Mai 25, 2006 Clearance volume = one-cylinder displacement/(compression ratio-1) har sett du har skrivd inn formelen på flere tråder men har aldri skjønt det jeg har sitert.. mulig å forklare det på en enklere måte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian329 Skrevet Mai 25, 2006 Share Skrevet Mai 25, 2006 Forbrenningsromvolum = en sylinders slagvolum / (kompresjonsforhold -1) I noen av de andre trådene du har lest så har jeg også gitt eksempel på utregning. 325ixturbo: Du trenger slagvolum og kompresjonsforhold for å kunne regne ut. Klarer du ikke dette bør du heller ikke bygge turbomotor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Mai 25, 2006 Share Skrevet Mai 25, 2006 ahh.da tror jeg har litt mer forståelse.. for å finne slagvolum deler du 2493cc på 6 og for da 415.5cc deretter 415.5\(9.7-1) = 47.75cc altså forbrenningromvolum på en m20b25 motor uten kat er 47.75cc. er jeg helt på jordet nå? du har en utregning her som du har postet tidligere. Slagvolum = (3,14 x 4,2 x 4,2) x 7,5 = 415,42cc om jeg har forstått der riktig er 7,5(veivslag på m20b25 er 75mm) 4.2 x 4,2(borring som er 84mm) men hva har du 3.14 i fra? er dette lengde fra senter på kryssbolt til topp på stemplet(31.4mm)? stemmer dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ixturbo Skrevet Mai 25, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2006 he he jeg tok d nå. tenkte litt feil her i sted 3.14 er pi 3.14 x r2 f.eks. har datasprut ja. tenkte først på o-ringing og dekomp men tror kansjke jeg prøver bare mls og arp bolter. skal lakkere bilen og fikse toppen også så pengene strekker ikke til alt i verden.skal kjøpe dyser og mapsensor også for 5900.- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Mai 25, 2006 Share Skrevet Mai 25, 2006 hm når jeg tenker meg om ja så virket 31.4mm fra kryssbolt til topp på stempel litt lite ja. katt stempler fra 88+ er jo ca 38mm?? selvfølgelig er det phi.. svindyrt med turbo trimming og bil generelt ja...bare ta seg god tid.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ågedal Skrevet Mai 25, 2006 Share Skrevet Mai 25, 2006 mEHE, hvem fra mandal er du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå