Kjetil 323i E36 Skrevet Mai 22, 2006 Skrevet Mai 22, 2006 Sitter nå å ser etter short-shift til min E36, og ser at de har en del sorter på www.ebay.com. Gidder ikke å kjøpe de billigste, men er det noen som har erfaringer, eventuelt vet noe mer info om denne? http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-All- ... otohosting
compact Skrevet Mai 22, 2006 Skrevet Mai 22, 2006 har også kjøpt meg shortshift,men vet ikke hvordan det er å montere noe sånt. kjøpte min på kimmit sport jeg da...kansje samme pris som på ebay
Lien Skrevet Mai 22, 2006 Skrevet Mai 22, 2006 Det der var billig! På schmiedmann betaler du jo rundt 400 bare for girstanga da.. Slå til! Hvis du vil ha versting shortshift kjøper du fra: www.uucmotorwerks.com..
ChrZZ Skrevet Mai 22, 2006 Skrevet Mai 22, 2006 Eller kjøpe originalt fra BMW Norge til ca 400-500? Kjøp da f.eks. Z3-spaken.
Kjetil 323i E36 Skrevet Mai 22, 2006 Forfatter Skrevet Mai 22, 2006 Det der var billig! På schmiedmann betaler du jo rundt 400 bare for girstanga da.. Slå til!Hvis du vil ha versting shortshift kjøper du fra: www.uucmotorwerks.com.. Blir rundt 700 kr inlk frakt (uten mva + tollgebyr).
John H Skrevet Mai 22, 2006 Skrevet Mai 22, 2006 har også kjøpt meg shortshift,men vet ikke hvordan det er å montere noe sånt. kjøpte min på kimmit sport jeg da...kansje samme pris som på ebay Se på gjør det selv (DIY) på venstre side her.. Såg ikkje så galen ut den der du kjetil, har ikkje prøvt den typen der selv, ser at den er bøyd slik en ofte må..ikkje så galen pris heller
Kjetil 323i E36 Skrevet Mai 23, 2006 Forfatter Skrevet Mai 23, 2006 Må vel være prøvekanin jeg da Får da sikkert alltids solgt den litt rimeligere viss den ikke faller helt i smak.
ChrZZ Skrevet Mai 23, 2006 Skrevet Mai 23, 2006 Du tar den fra www.uucmotorwerks.com? Hvis den ikke faller i smak, så kanskje jeg er en kjøper også, Kjetil
Kjetil 323i E36 Skrevet Mai 23, 2006 Forfatter Skrevet Mai 23, 2006 Nei, ikke fra UUC. Men bestilte nå den aktuelle (som ligger i ebay-annonsen), så får vi se hvordan den blir. Gleder meg
Kjetil 323i E36 Skrevet Juni 5, 2006 Forfatter Skrevet Juni 5, 2006 Da var den satt inn og resultatet ble at jeg girer for å gire Kortet inn vandringen drastisk (selv om det sto "bare" 30%) slik at der bilen sto i "fri" før, står den nå i 2.gir. Eneste minuset jeg har funnet hittil er at den kanskje kom litt langt frem. Når den står i 5-gir, blir skinnbelgen rundt girstangen skikkelig stram (bilder kommer i tråden om bilen min). Alt i alt meget fornøyd!
ChrZZ Skrevet Juni 5, 2006 Skrevet Juni 5, 2006 Hmmm... høres ihvertfall interessant. Føles taight og fin? Sleng ut en url elns her i tråden også til siden din om bilen din når du får lagt ut bilder
Mack10 Skrevet Juni 5, 2006 Skrevet Juni 5, 2006 Tok det lang tid og installere?? Plug and play eller måtte du gjør noe spes??
Kjetil 323i E36 Skrevet Juni 6, 2006 Forfatter Skrevet Juni 6, 2006 Jeg brukte vel kanskje 1-1,5 time og dette var egentlig Plug & Play ja. Slet litt med å få av en "splint" som fester det staget. Er ikke akkurat godt med plass og jeg vil si grav eller løftebukk er et must. Det fulgte forresten med en brukbar arbeidsbeskrivelse.
ChrZZ Skrevet Juni 6, 2006 Skrevet Juni 6, 2006 Hmm.... det som uroer meg, er at når den står i -fri-, så står den i den gamle 2.gir posisjonen.. Jeg syntes det virker meget malplassert ut jeg... Vet noen, hvis de har erfaring med dette, noe til EVO 3-shortshift girspaken? Denne likner meget på denne, men koster originalt ca 2000,- norske kroner.
henry Skrevet Juni 6, 2006 Skrevet Juni 6, 2006 Dette burde egentlig være plug and play ja, men det var det definitivt ikke i mitt tilfelle, slet som f med å få av den hvite plast ringen som selve girspaken er lagret opp i, denne skal roteres med klokka mener jeg å huske, for så å dra den opp...fikk ikke rikket den i det hele tatt, får ikke mest kraft på den der nede heller når en sitter med 2 skrutrekkere på hver side for å rotere, så etter 2 kvelder og 4 liter wd40 endte det med at jeg måtte hugge ut hele ringen, resten er ganske greit, splinten som sitter mellom girspaken og overføringsstaget må du løsnne under bilen, før du får opp spaken, denne drar du greit av med en tang! Resultatet blir meget bra, mye tightere giring, + kortere vandring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå