Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har også kjøpt meg shortshift,men vet ikke hvordan det er å montere noe sånt. kjøpte min på kimmit sport jeg da...kansje samme pris som på ebay

Skrevet
har også kjøpt meg shortshift,men vet ikke hvordan det er å montere noe sånt. kjøpte min på kimmit sport jeg da...kansje samme pris som på ebay

Se på gjør det selv (DIY) på venstre side her..

Såg ikkje så galen ut den der du kjetil, har ikkje prøvt den typen der selv, ser at den er bøyd slik en ofte må..ikkje så galen pris heller

• 2 weeks later...
Skrevet

Da var den satt inn og resultatet ble at jeg girer for å gire :wink: Kortet inn vandringen drastisk (selv om det sto "bare" 30%) slik at der bilen sto i "fri" før, står den nå i 2.gir.

Eneste minuset jeg har funnet hittil er at den kanskje kom litt langt frem. Når den står i 5-gir, blir skinnbelgen rundt girstangen skikkelig stram (bilder kommer i tråden om bilen min).

Alt i alt meget fornøyd! :P

Skrevet

Hmmm... høres ihvertfall interessant. Føles taight og fin?

Sleng ut en url elns her i tråden også til siden din om bilen din når du får lagt ut bilder :D

Skrevet

Jeg brukte vel kanskje 1-1,5 time og dette var egentlig Plug & Play ja. Slet litt med å få av en "splint" som fester det staget. Er ikke akkurat godt med plass og jeg vil si grav eller løftebukk er et must. Det fulgte forresten med en brukbar arbeidsbeskrivelse.

Skrevet

Hmm.... det som uroer meg, er at når den står i -fri-, så står den i den gamle 2.gir posisjonen.. :? Jeg syntes det virker meget malplassert ut jeg... Vet noen, hvis de har erfaring med dette, noe til EVO 3-shortshift girspaken? Denne likner meget på denne, men koster originalt ca 2000,- norske kroner.

Skrevet

Dette burde egentlig være plug and play ja, men det var det definitivt ikke i mitt tilfelle, slet som f med å få av den hvite plast ringen som selve girspaken er lagret opp i, denne skal roteres med klokka mener jeg å huske, for så å dra den opp...fikk ikke rikket den i det hele tatt, får ikke mest kraft på den der nede heller når en sitter med 2 skrutrekkere på hver side for å rotere, så etter 2 kvelder og 4 liter wd40 endte det med at jeg måtte hugge ut hele ringen, resten er ganske greit, splinten som sitter mellom girspaken og overføringsstaget må du løsnne under bilen, før du får opp spaken, denne drar du greit av med en tang!

Resultatet blir meget bra, mye tightere giring, + kortere vandring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...