Ole-P Skrevet Mai 22, 2006 Skrevet Mai 22, 2006 Som topic sier så har jeg en liten case. var så dum at jeg ribba hele motoren uten å tenke meg helt om. så skrudde ikke alt av veiva. før jeg tok den ut av motoren og det har jeg funnet ut var dumt hehe. så jeg skal ha av dekselet som er markert med fine røde piler. og det er den bolt/mutteren som er merka med blå pil jeg skal skru på??? har prøvd men er klin umulig å få av. har ikke lyst til å sette veiva i en skru stikke eller noe å skade den da jeg har planer om å selge den. så hvis noen vet om en måte jeg kan få den av på eller om jeg har gjort noe galt så si ifra. trenger det dekselet. even om noen har et sånt deksel å selge/gi bort.
stian329 Skrevet Mai 22, 2006 Skrevet Mai 22, 2006 Sett veiva i blokka og skru fast overfallene. Legg et par 2x2 mellom "skinkene" og blokka for å låse veiva. På med 22mm pipe og laang arm så kommer den Håper du ikke har kasta de gamle veivlagrene da..
Ole-P Skrevet Mai 22, 2006 Forfatter Skrevet Mai 22, 2006 Sett veiva i blokka og skru fast overfallene. Legg et par 2x2 mellom "skinkene" og blokka for å låse veiva. På med 22mm pipe og laang arm så kommer den Håper du ikke har kasta de gamle veivlagrene da.. trur faktisk jeg skal ha de gamle lagerene enda ja. men hva mente du med: Legg et par 2x2 mellom "skinkene" og blokka for å låse veiva. den der skjønte jeg ikke? hehe du kan vel ikke fikse et bilde som viser litt?
Ole-P Skrevet Mai 22, 2006 Forfatter Skrevet Mai 22, 2006 Jeg har noen slike deksler hvis du ikke får det av yes det hørtes hyggelig ut. skal ta å prøve forslaget til stian329 først og even noen andre sitt hvis det kommer flere. og hvis jeg ikke få det av så sender jeg deg en pm så tar vi det den veien der
stian329 Skrevet Mai 22, 2006 Skrevet Mai 22, 2006 2"x2" treklosser eller noe i nærheten som passer. Legges oppi slik at veiva ikke får rotere når du løsner bolten. Bolten skal etter boka installeres med den grønne Loctite 270 som er "vanskelig demonterbar/høy styrke" og et høyt moment så derfor kan den sitte sykt hardt noen ganger. For ovrig samme Loctite som skal brukes på boltene til svinghjulet.
Ole-P Skrevet Mai 23, 2006 Forfatter Skrevet Mai 23, 2006 2"x2" treklosser eller noe i nærheten som passer. Legges oppi slik at veiva ikke får rotere når du løsner bolten. Bolten skal etter boka installeres med den grønne Loctite 270 som er "vanskelig demonterbar/høy styrke" og et høyt moment så derfor kan den sitte sykt hardt noen ganger. For ovrig samme Loctite som skal brukes på boltene til svinghjulet. skjønte hva du mente når jeg leste litt over i dag tidelig hehe. var sikkelig trøtt i går. men blir å se hva jeg får til i dag da. tenkte meg en tur ned i garasjen. men uansett takk for hjelpen.
Ole-P Skrevet Mai 23, 2006 Forfatter Skrevet Mai 23, 2006 stian329 - funka som faen dem metoden din. la på en gummi kloss istedet da for noe plank-.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå