Bimmerlars Skrevet Mai 23, 2006 Skrevet Mai 23, 2006 20.000=20hk. Stemte fint. En overhaling av motoren er nok ikke dumt. Bytt veiv/rådelagre, stempleringer(kanskje skaffe noen høykomp stempler også), tetninger,styringer ++ Hvordan er portingen utført? Hva er gjort?
Hakon Skrevet Mai 23, 2006 Skrevet Mai 23, 2006 Husker dere da Top Gear hutta skulle kjøpe seg 70-talls superbiler... Moro å se hvor mye hester de motorene hadde... ikke mange..
BMW_Racing Skrevet Mai 23, 2006 Forfatter Skrevet Mai 23, 2006 Bimmerlars skrev: 20.000=20hk. Stemte fint.En overhaling av motoren er nok ikke dumt. Bytt veiv/rådelagre, stempleringer(kanskje skaffe noen høykomp stempler også), tetninger,styringer ++ Hvordan er portingen utført? Hva er gjort? Jeg bytta ALT i toppen, Shrick kam, Bmw vippearmer, vippearm aksler, tettninger. Bytta ikke ramme lager og stempel ringer då.
Bimmerlars Skrevet Mai 23, 2006 Skrevet Mai 23, 2006 BMW_Racing skrev: Bimmerlars skrev: 20.000=20hk. Stemte fint.En overhaling av motoren er nok ikke dumt. Bytt veiv/rådelagre, stempleringer(kanskje skaffe noen høykomp stempler også), tetninger,styringer ++ Hvordan er portingen utført? Hva er gjort? Jeg bytta ALT i toppen, Shrick kam, Bmw vippearmer, vippearm aksler, tettninger. Bytta ikke ramme lager og stempel ringer då. kan jo ta en sylinderlekasjetest og sjekke om det lekker noe forbi de.. skader jo ikke Billettfeste løftere fra PPF og 304 grader kam. Masse masse turtall, hehe
BMW_Racing Skrevet Mai 23, 2006 Forfatter Skrevet Mai 23, 2006 viss jeg bytter til en 304 kam så vill jo ikke motoren gå på tomgang i de heletatt. de e litt dritt !! får se om eg ikke finne på noe groteskt viss eg hadde fått litt hjelp !!! Har så utrolig lyst å ta de forbanna japse bilene. Kan tro eg har fått mye pess for at eg har brukt så mye peng på motoren og ikke har mer en 190 hk
Bimmerlars Skrevet Mai 23, 2006 Skrevet Mai 23, 2006 De har turbo, du har sugis. Der er forskjellen! Er bare å stille tomgangen til 2000 rpm + da, så går den
BMW_Racing Skrevet Mai 23, 2006 Forfatter Skrevet Mai 23, 2006 Bimmerlars skrev: De har turbo, du har sugis. Der er forskjellen!Er bare å stille tomgangen til 2000 rpm + da, så går den Men sånn så eg har forstått så e det plass de en turbo oppi motor romme på en bmw og. så det kan jo kansje ver en mulighet. Kun tiden vill vise ! Blir det litt drøyt me en KKK 27 turbo fra en 745i i en 2,5 l ?
Bimmerlars Skrevet Mai 23, 2006 Skrevet Mai 23, 2006 BMW_Racing skrev: Bimmerlars skrev: De har turbo, du har sugis. Der er forskjellen!Er bare å stille tomgangen til 2000 rpm + da, så går den Men sånn så eg har forstått så e det plass de en turbo oppi motor romme på en bmw og. så det kan jo kansje ver en mulighet. Kun tiden vill vise ! Blir det litt drøyt me en KKK 27 turbo fra en 745i i en 2,5 l ? www.pure-pf.com Der har du mange bevis på at turbo funker JÆVLIG bra på M20B25
Gunnar Skrevet Mai 23, 2006 Skrevet Mai 23, 2006 Øystein E30 M3 skrev: Og dette er i stavanger området regner jeg med? Hvor i stavanger må jeg da? Eller er det normal pris hvor som helst? Det er en privat rulle, de driver ikke noe firma som skal tjene på dette. Normale sjapper med slik rulle pleier å ta 1000-1600,-. Mener Helleland (som også er utenfor Stavanger) skal ha 1200,-. De har 4WD-rulle. Når det gjelder trådstarter: den rulla er kjent for å være ganske moderat på tallene ("hjerteknusern"), så det kan nok være lurt å teste minst et par steder før man konkluderer. Før og etter er det safeste, ikke ta tallene i seg selv for høytidelig, men heller se på hva man har klart å oppnå med modifikasjonene man har gjort. Uansett selvfølgelig triste tall, men hva venter du med en sugemotor? Billigere å putte i motor med større volum... eller overlade..
stian329 Skrevet Mai 24, 2006 Skrevet Mai 24, 2006 Bimmerlars skrev: Hvordan er portingen utført? EBB har utført portejobben.
Øystein E30 M3 Skrevet Mai 24, 2006 Skrevet Mai 24, 2006 Gunnar skrev: Øystein E30 M3 skrev: Og dette er i stavanger området regner jeg med? Hvor i stavanger må jeg da? Eller er det normal pris hvor som helst? Det er en privat rulle, de driver ikke noe firma som skal tjene på dette. Normale sjapper med slik rulle pleier å ta 1000-1600,-. Mener Helleland (som også er utenfor Stavanger) skal ha 1200,-. De har 4WD-rulle. Når det gjelder trådstarter: den rulla er kjent for å være ganske moderat på tallene ("hjerteknusern"), så det kan nok være lurt å teste minst et par steder før man konkluderer. Før og etter er det safeste, ikke ta tallene i seg selv for høytidelig, men heller se på hva man har klart å oppnå med modifikasjonene man har gjort. Uansett selvfølgelig triste tall, men hva venter du med en sugemotor? Billigere å putte i motor med større volum... eller overlade.. Ok! Nei jeg har ikke tenkt å gjøre så mye med motoren i bilen min,skulle jeg bli "lei" av bilen så tar jeg heller ut S14`en og setter oppi en M-motor fra E36 eller noe! Vill ha mulighet til å få bilen tilbake til orgnal stand (uten ALT for mye arbeid) Men det hadde bare vært morro å sett hvor mye motoren har tapt seg siden 1990 Men hvis det er slik som du sier så vil jeg heller betale litt ekstra å få korekte tall!!
BMW_Racing Skrevet Mai 24, 2006 Forfatter Skrevet Mai 24, 2006 stian329 skrev: Bimmerlars skrev: Hvordan er portingen utført? EBB har utført portejobben. Riktig ! Men har hørt mye fram og tilbake me EBB. At de kan variere mye i utførselen på jobben hans. Gunnar: De benker endel biler der oppe. Så jeg tror ikke det er mye Slingring i den rulla. Men hvordan skal jeg vitte det !! Måtte vell testa den flere plasser da.
Ellingsen B. Skrevet Mai 24, 2006 Skrevet Mai 24, 2006 hvordan syns du effektøkningen er selv da? Før og etter. Merker du stor forskjell. Respons, axx, etc..
stian329 Skrevet Mai 24, 2006 Skrevet Mai 24, 2006 BMW_Racing skrev: har hørt = verdiløst Må ta opp hvert enkelt tilfelle med ham selv og som regel ligger grunnen til at ønsket resultat ikke ble oppnådd hos eier's manglende kunnskap om hvordan de forskjellige parametre henger sammen.. Mvh Stian
BMW_Racing Skrevet Mai 24, 2006 Forfatter Skrevet Mai 24, 2006 stian329 skrev: BMW_Racing skrev: har hørt = verdiløst Må ta opp hvert enkelt tilfelle med ham selv og som regel ligger grunnen til at ønsket resultat ikke ble oppnådd hos eier's manglende kunnskap om hvordan de forskjellige parametre henger sammen.. Mvh Stian JA, sant nok !! Bmw-328 : jeg kjørte ikke bilen på ca 5 månder så jeg husket ikke akutratt hvor godt deb gikk etter på. Men i forhold til vinter bilen min, går den stygg fort. (ford sierra) Det var du som var der oppe når den blei benka ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå