Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 325, E36 91 mod. Og jeg har problem med at den fusker veldig mye. Man merker stort sett gjennom hele registeret at den liksom holder igjen.. Bortsett fra mellom 3000 4000, der går den som regel skikkelig. Man merker liksom at med engang man ligger på lavt turtall og gir full gass så sliter bilen veldig, hører mange rare lyder fremmenifra, sånne "eksos-smell" og sånt. Ellers så er det noen ganger kraftig bensinlukt i kupeen, syns også bilen bruker veldig mye bensin. Nå tidligere i kveld byttet jeg bensinpumpe og bensinfilter, men problemet er der fortsatt. Jeg prøvde å koble ut lambdasonden, men det ble ikke noe bedre da. Hva annet kan det være? Kan det være LMM? Jeg så etter sprekker i den luftbelgen der, men så ingenting. Kanskje jeg skal prøve med litt startgass å spraye litt? Har heller ikke byttet plugger siden jeg kjøpte bilen for rundt 5 mnd siden, kan det være problemet?

Setter pris på svar her..

Skrevet

Bytt først alle tenningsdetaljer-det trenger du sikkert uansett.

Hvis ikke bedre så prøv lamda,hvis ikke da heller så sikkert lmm.

Evt diagnose med en gang.

Skrevet

Jeg er ingen ekspert, men jeg vil tippe LMM. Min var litt sånn som du beskriver, men ble bra igjen etter skifte av lamda og LMM, samt fjerning av teppet som lå fastklemt under gasspedalen :roll:

Skrevet
kan noen forklare meg hva lambda og lmm er :oops: ?

Lmm = Luftmengdemåler

Lambda er den enheten som leser av agassene til bilen, for så å sende beskjed til bilens hjerne om hvilket blandingsforhold den skal ha.

Skrevet
Jeg er ingen ekspert, men jeg vil tippe LMM. Min var litt sånn som du beskriver, men ble bra igjen etter skifte av lamda og LMM, samt fjerning av teppet som lå fastklemt under gasspedalen :roll:

Fjerning av teppe var jo en billig opperasjon da :lol: kjipt at jeg ikke har noe teppe under pedalen min så den kunne gått bedre hehe

Skrevet

Hva med katalysator? Hadde akkurat samme symptomer på E36 318. Borsett fra at jeg ikke hadde "eksos-smell", men vibrerende lyd som kunne høres ut som kom fra eksossiden av motoren. Var altså katalysator som var løs og tett...

Skrevet

Sier du det ja. Da skal jeg ta en titt på katalysatoren. Jeg syns det virker som om problemet har noe med eksos å gjøre, det høres sånn ut. Hvis ikke blir det vell å ta en slik diagnose.. Takk for svar alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...