turbo_fever Skrevet Mai 25, 2006 Skrevet Mai 25, 2006 Som sagt så blir det ikke lyd lenger, sjønner ikke hvorfor. Den er ikke så stramm att den ikke skal sleppe ut trykk. Før slapp den ut om jeg brukte 6skiver for og schimmse. Nå er det bare 2.. Har sjekket om det er vakum og de er det. Er kobblet på samme måte som før. Er det for dårlig vakum pluttselig?? Skal ikke så my til. Blir jo -0,6_-0,8 ved slepp av gassen. Rart asså.. Håpe noen har noen ideer?
propan Skrevet Mai 25, 2006 Skrevet Mai 25, 2006 Og dumpen har fri inngang inn til trykkrøret? Det er ikke noe som sperrer hullet til dumpen? Og vakumet er såklart riktig koblet etter spjellet?
turbo_fever Skrevet Mai 25, 2006 Forfatter Skrevet Mai 25, 2006 Joda det er fri ingang til trykkrøret og vakumen er etter gasspjeldet. Akkurat som før. Den slutta bare å lage lyd en dag..
turbo_fever Skrevet Mai 25, 2006 Forfatter Skrevet Mai 25, 2006 Rart det?? For når bilen er på tomgang så skal det ikke mye til for og løfte opp stemplet med fingrene. Ikke noe problem og dra opp stemple når den er slått av heller. Så jeg vet ikke..
Trotto Skrevet Mai 25, 2006 Skrevet Mai 25, 2006 Lader turboen? Fått en sprekk i intercooleren eller en slange?
turbo_fever Skrevet Mai 25, 2006 Forfatter Skrevet Mai 25, 2006 Joda turboen lader den. Om det er noe sprekker eller lekasje vet jeg ikke enda, skal sjekke med startgass om den drar falskluft. Er no ikke membra siden det er stempel da. Og hadde fjøra vært slakk så skulle den vel ha sluppet ut trykke vel?? Trykke slår ut igjennom turboen.
ehrnst Skrevet Mai 25, 2006 Skrevet Mai 25, 2006 Om det slår tilbake i turbo er det vel heller ikke noen sprekker osv? Har du prøvd å bytte dump da?
Trotto Skrevet Mai 25, 2006 Skrevet Mai 25, 2006 Om fjøra er slakk, så slipper den ikke ut mer enn om den er stram. Husk, ved turbotrykk, så er trykket likt på begge sider av stempelet. Jeg tror rett og slett at dumpventilen din har tatt kveler'n. Skift den/overhal den.
turbo_fever Skrevet Mai 25, 2006 Forfatter Skrevet Mai 25, 2006 Den er jo så å si ny jo. Den har ikke blitt brukt mer en ett par måneder til sammen på det messte. Fjøra er stramm den, hadde jo schimmsa og men det hadde ikke nå å si. Har prøvd med 6 skiver 4 skiver 2 skiver. Har desverre ikke noen annen dump å prøve
turbo_fever Skrevet Mai 25, 2006 Forfatter Skrevet Mai 25, 2006 Da funker dumpen igjenn. Det jeg gjor va att jeg smørte stemple med litt olje og tørket vekk "greasn" på stemplet. Tok vekk dem to sisste schimsa og satte på en anna vakum slange. Nå kommer dummpen nessten med en gang... Lurer på om den andre slangen var litt tett eller noe.. Den går ilag med turbotrykkmåleren, men det har jo ikke nå å si. Funket jo før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå