Gå til innhold

T03/T04 på M10


Bimmerlars
 Share

Anbefalte innlegg

360 graders lager forteller om smøringen, at det smøres 360 grder rundt hele lageret. 360 graders lager tåler mer trykk/bank enn 270 graders lager.

Her er litt bedre forklart:

The 270 vs. 360 Dilemma

Many conventional journal- bearing turbos use a 270-degree thrust-bearing washer (at left), while the new breed of conventional and ball-bearing turbos employ 360-degree thrust bearings. The advantages of a 360-degree bearing include a full circle of lubrication, six orifices on the washer instead of three for the 270-degree unit, and an updated pad strategy to better disperse oil where it's needed. Turbonetics uses 360-degree bearings on all of its T04B and T04E turbochargers. There isn't much of a dilemma here; if you have the opportunity to use a 360-degree bearing, jump at it.

Linken din fungerer ikke for meg.

Umulig å si når du vil ha fullt trykk, det er så mange faktorer som påvirker det resultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...