Bimmerlars Skrevet Mai 26, 2006 Share Skrevet Mai 26, 2006 Lurer på å kjøpe ny turbo til motoren min. En slik: http://www.stenparnermotor.se/default.aspx?NodeId=116 Hvordan vil den fungere på en 1,8l M10 motor? Tenkte å lade 1,2 bar... Når vil jeg ha fult trykk, ca. ihvertfall? Er ikke vannkjølte de der? Hva vil det si at det er 360 graders lager? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Mai 27, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2006 Ingen som vet svaret på noen av spørsmåla? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian329 Skrevet Mai 27, 2006 Share Skrevet Mai 27, 2006 360 graders lager forteller om smøringen, at det smøres 360 grder rundt hele lageret. 360 graders lager tåler mer trykk/bank enn 270 graders lager. Her er litt bedre forklart: The 270 vs. 360 Dilemma Many conventional journal- bearing turbos use a 270-degree thrust-bearing washer (at left), while the new breed of conventional and ball-bearing turbos employ 360-degree thrust bearings. The advantages of a 360-degree bearing include a full circle of lubrication, six orifices on the washer instead of three for the 270-degree unit, and an updated pad strategy to better disperse oil where it's needed. Turbonetics uses 360-degree bearings on all of its T04B and T04E turbochargers. There isn't much of a dilemma here; if you have the opportunity to use a 360-degree bearing, jump at it. Linken din fungerer ikke for meg. Umulig å si når du vil ha fullt trykk, det er så mange faktorer som påvirker det resultatet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Mai 27, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2006 Takk for svar! Hørtes ut som bare fordeler det da Nå skal linken virke! Hvor mange mm retur bør jeg ha? Vil ikke ødelegge oljetetningene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Mai 27, 2006 Share Skrevet Mai 27, 2006 Minimum 20mm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian329 Skrevet Mai 27, 2006 Share Skrevet Mai 27, 2006 Er ikke nødvendig med så mye som 20mm om du har godt fall mener jeg. Jeg hadde 12mm id med godt fall og opplevde aldri problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Mai 27, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2006 Takk for svar. Er ikke helt sikker på hva slange min er, så jeg får måle og se om den er innenfor godkjent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Mai 27, 2006 Share Skrevet Mai 27, 2006 Jeg har sett en og annen 02 med M10 turbo på CCN treffene og på Gatebil. Hva kjører de med? Noen som vet..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Mai 27, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2006 Vil turboen jeg har sett meg ut være for stor for motoren min? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå