Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er d noen som vet kor jeg finner skisse av en turbo? altså teknisk skisse! eller at noen kan svare på.

altså i mella husan så er d 2 flenser, den ene er til oljen, men er d "inn" og "ut"?? eller ka?? vist dere skjønner :?:

Skrevet

det er en tur - retur ja. ellers vil jo ikke oljeomløpet funket. lurer du på hvordan en turbo funker eller? siden du var på jakt etter en skisse.

Skrevet

neida vet kordan den funker, men jeg har en turbo og manifoil ligganes nu. å d tenkte jeg at jeg skulle montere på i neste uke! bir bare å ladde me 02-03 bar så jeg jør ingen ting me motorn, eneste at jeg henter toppen min som ligger i gåkk:) hehe

den har jeg fått plana og porta! så mens jeg monterer den på så tenkte æ å sette på turboen samtidig.

men vist d er ut og inn hvor henter jeg olja fra og hvor skal den etter den kommer fra turboen?

Skrevet

Det lille hullet er til oljetilførsel, her må du få laget en slange som går fra et t-kryss på oljetrykksgiveren. Du må mao lage/kjøpe dette t-krysset og montere det i mellom blokka og oljetrykksgiveren.

Det store hullet er returen, oljen må nesten få lov til å sirkulere vet du :wink: Her må du bruke størst mulig dimensjon på slangen og ha godt fall. Slangen fører du inn i blokka eller høyt oppe på bunnpanna slik at olja får renne tilbake i sumpa over oljenivået.

Her kan du se hvordan jeg har gjort det på en M20 motor og en M50 motor:

M20:

Picture1330.jpg

M50:

Picture1200.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...