espenwang Skrevet Mai 27, 2006 Skrevet Mai 27, 2006 Heisann... Jeg har en BMW 520 e34, og lakken har begynt å bli veldig matt og småriper her og der.. Hva er det beste man kan gjøre for å få den litt bedere utenom å ta hellakkering?
ØyvindB Skrevet Mai 27, 2006 Skrevet Mai 27, 2006 rubbing og boning. jeg bruker grønn bonevoks(turtle color magic) og ettpar lag med lakkforsegler oppå..
Lien Skrevet Mai 27, 2006 Skrevet Mai 27, 2006 Eller Meguiars 3-step program. Det fungerer meget bra!
steffen_sandnes Skrevet Mai 27, 2006 Skrevet Mai 27, 2006 Eller Meguiars 3-step program. Det fungerer meget bra! egentlig ikke sååå bra... den lakkrensen må jeg si meg lite fornøyd med
Magnus Skrevet Mai 27, 2006 Skrevet Mai 27, 2006 Autoglym sin serie kommer du til å bli fornøyd med. Paint renovator til rubbing og rensin polish til polering. Skal du ha det skikkelig bra så kan du bruke deep shine etterpå der igjen (om du har mørk lakk vel å merke). Dette er noe av det beste jeg har prøvd. Meget fornøyd med resultat. http://www.autoglym.co.uk/index2.html De fleste bensin stasjoner har dette. Deep shine må du kanskje på mekonomen eller lignende får å få fatt i.
espenwang Skrevet Mai 28, 2006 Forfatter Skrevet Mai 28, 2006 Lakken er Diamantsvart metallic.. takker for svar
Simen Malerbakken Skrevet Mai 28, 2006 Skrevet Mai 28, 2006 Jeg har brukt Autoglym i mange år og er veldig fornøyd med det, men skal det bli strøkent må du på med maskin. En skikkelig poleringsmaskin er gull verdt om bilen skal bli 100% strøken. Begynn med å avfette bilen med et sterkt avfettingsmiddel, om nødvendig kan du bruke Autoglym Tar remover på asfaltflekker, er bilen virkelig ille vask den med parafin først, og deretter med avfetting. Skal du virkelig oppnå glans tørk av bilen og gå over med silikonfjerner, dette danner et grunnlag for den påfølgende lakkrensen. Rens lakken godt, du sliper ned porer i lakken og fjerner gammel oksidasjon. Til lakkrens anbefaler jeg ikke Paint Renovator med mindre bilen er veldig stygg, jeg ville heller gått på Bodywork serien med Polish 2, denne tilhører proffserien og jeg ville gått over bilen etterpå med Autoglym Super Resin Polish. Når jeg var ferdig med super resin ville jeg gått på bilen med Ultra Deep shine, for å få den dype effekten. Alt må avsluttes med en forsegler og til det fungerer Autoglym Extra Gloss Protection fint, den danner en hard og blank hinne over alt, jo lenger tid denne får tørke jo bedre virker den. Nå var bilen polert, ønsker du en rask finnish etter dette sånn i det daglige kan du bruke Show Shine som er en sprayvoks, den er perfekt til å gi det ultra blanke utseende en touch når du er ute å show, treff eller annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå