Gå til innhold

Skifte reg.reim på 318i, e36...


maurtin
 Share

Anbefalte innlegg

hei 8)

lest meg litt fram fra tidligere poster om skifting av registerreim, men er ikke sikker på hva jeg trenger av "spesialverktøy".. noen skrev man kunne bruke en m8 bolt? er det nok for å låse av motoren? Skal også skifte løpehjul og strammer.

det gjelder en 318i, m40 motor? noe annet man bør huske på bortsett fra å være pinlig nøyaktig?

takk for alle svar

mvh Martin :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selv byttet regreim på en 318i e36 i en garasje med kun en "normal" verktøykiste, dette er en jobb som er utrolig enkel i mitt syn.

så fint da, da kan du hjelpe meg da?? hehe har samme motor, men bare 316, men det er jo samma dritten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville kanskje laget meg en litt mer nøyaktig låsebolt.

Er vel 8 mm i enden som skal inn i svinghjulet og 12mm der den går gjennom hullet i blokka.(Står tegning i Haynes manualen)

Skal vel egentlig plukke av toppdeksel og låse av kammen, men det har jeg aldri gjort.

Jobben er gjort på en time eller to tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville kanskje laget meg en litt mer nøyaktig låsebolt.

Er vel 8 mm i enden som skal inn i svinghjulet og 12mm der den går gjennom hullet i blokka.(Står tegning i Haynes manualen)

Skal vel egentlig plukke av toppdeksel og låse av kammen, men det har jeg aldri gjort.

Jobben er gjort på en time eller to tenker jeg.

ok, takk:)

Jeg hadde planer om å plukke av toppdekselet...

slik du mente forresten?(bilde)

http://img513.imageshack.us/img513/4601/slik4hl.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slik du mente forresten?(bilde)

http://img513.imageshack.us/img513/4601/slik4hl.jpg

Var noe sånt ja. Kan sjekke i Haynes boka i kveld for å sjekke mål på den låsebolten.

Kan også finne tegning på låseplata på kamakslingen viss du vil lage dette og, men som sagt så har jeg aldri låst kammen. Det er da viktig å passe på at kamakslingen ikke snur seg mens den står uten rem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...