Gå til innhold

3 problemer etter Toppakningsbytte. Video/Lyd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bytta toppakninga på min E39 nå som dere kanskje har lest i mine andre tråder angående dette. Startet spent opp i går kveld og den gikk fint med en gang. Men fant ut at det er 3 ting som ikke er som det er..

1: Den henger lenge på turtall etter jeg slipper gassen og den ha litt for høy tomgang (1000 RPM). Se video (quicktime)

http://www.aloebiz.net/turtall.3gp

2: Det kommer en raklelyd når jeg gir på for å kjøre avgårde med bilen i Drive. Den kommer ikke når jeg ruser bilen i Park. Hør på denne lydfilen:

http://www.aloebiz.net/opptak.wav

Lyden er litt dårlig, men dere får et lite bilde av hvordan det høres ut..

Hva kan det være? Høres ikke pent ut.. Feilinnstilt VANOS? Noe som skrangler under bilen?

3: Den Tractioncontrollampa lyser nå konstant og det hjelper ikke å trykke på ASC knappen. dere ser det i den første videoen også..

På forhånd, Takk for all hjelp!! :D

Skrevet

Timinga må jo være strøken...? Kammene står eksakt likt og flushed med toppen, og da er hullet for låsing av svinghjulet midt i hullet i blokka. Eller kan det ha vridd seg ved oppstart? Har jo dratt motoren en miljon ganger rundt på veiva..

Skrevet

Hvor kommer det fra da,umulig å høre det på lydfilen,hvor er den tatt opp fra blant annet?

Er dere to stk så stå på utsiden og hør mens den andre sitter inni og f.eks gir på i drive med bremsen inne,kommer lyden da?

At det kun kommer ved pådrag,at det kommer fra motor?

Hørtes jo ut som det ligger ett plastikk deksel innat ett reimhjul,men da hadde det jo vært der hele tia.

Skrevet

Jeg holdt mobilen ut av vinduet men jeg kjørte.. Det veldig ille ut med den lyden..

Hva skjer om VANOS er stilt inn/montert feil? Kan det komme sånne lyder av det?

Skrevet

det er det vi ikke har gjort :D trodde det var bare å dytte den på plass igjen..

Fikk nemlig høre at den passet kun en vei (altså at de hjulene gikk inn i hverandre kun ved en posisjon)..

Leste litt nøyere i haynes nå i stad at man skal trykke inn det hjulet på VANOS-enheten forsiktig etter å ha dratt den av.. så skal den inn i DET SAMME SPORET igjen.. stemmer dette? I så fall, hvordan finner jeg tilbake til det igjen når jeg nå har fucket det opp?

Hvordan timer jeg den?

Skrevet

Grunnen til at jeg også tror at det kan være VANOS er at det skjer når jeg gasser i gang med bilen i D.

har lest at VANOS styres av ECU og at den varierer ventiltidene i Mellomregisteret, mens tidene på lavt turtall og høyt turtall er det samme... Og kanskje ikke hjernen sender signal om aktivering av VANOS når bilen står i Neutral/Park..?

• 1 month later...
Skrevet

For dere som lurer så fraktet jeg bilen inn til Tronrud for å time registeret og VANOS ordentlig og nå går det fint igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...