Gå til innhold

Mista lappen.

320it
 Share

Anbefalte innlegg

Ræva slapp i ei rundkjøring igår, å der sto selfølgelig snuten.

Veien var våt og glatt, og jeg mener selv at jeg ikke hadde for stor fart.

Men han beslagla førerkortet mitt likevel.

Var bare en betjent i bilen, så kan ikke jeg nekte for det?

Mener selv at jeg ikke kunne noe for det.

Er det noe jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Én betjent, uten noen form for bevis? :?

Men man burde vel ha en litt høyere hastighet i en rundkjøring enn det som er normalt/forsvarlig for å kunne slippe når der regn og vått? Eller kanskje du bare kan skylde på at du har dårlige dekk? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedde noe slikt med meg også, hvor bakhjula glapp i en rundkjørning og onkel kom kjørende i motgående felt. #-o På med blålysa og kjørte etter. (regnet voldsomt) Jeg stoppa i en busslomme, og ga ham LAPPEN så han ville så gjerne se! Fikk LITT angst da ja! 8-[

Hadde nettopp hevet på vinterdekkene, så sommerdekka lå heldigvis i bilen. Så forklarte bare rolig og behersket at jeg feilberegnet og dermed kjørte som jeg ville gjort med gode sommerdekk på, kontra dårlige vinterdekk som sto på da. Han rynka litt på nesen og ga meg tilbake sertifikatet og ba meg bytte vinterdekk. \:D/

Skal nå ærlig innrømme at jeg hadde litt i overkant av fart inn i rundkjøringen, men ikke noen ekstrem fart som ikke sommerdekka hadde holdt igjen.

Så ville prøvd en enkel og grei unnskyldning, men det er jo klart at det er forskjell på hvem du treffer på.

Lykke til, håper du får lappen straks tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en episode jeg også... Stikkord; På vei hjem fra jobb, regn, nymalte sånne "vikeplikts-trekanter" på vei inn i rundkjøringa..... Jeg skal til høyre i runkjøringa (for meg blir det da en slakk høyresving) og bakenden bare sklir ut og bilen tverrer. Holdt kanskje maks 30-40km/t...

Heldigvis ikke noe politi der da men.... hadde gode dekk og greier (Dunlop SP9000), så at en kan få en ukontrollert sleng på en eldre bakhjulsdreven bil er vel ikke akkurat noen heksekunst.

Sa politiet noe om hvor lenge han skulle beslaglegge lappen din da? Virker jo litt røft hvis de tar den fra deg...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk du slepp på hjulene i en rundkjøring på sommer uansett og det er vått eller tørrt så har du hatt for stor fart uansett, du skal kjøre med hensyn og etter forholdene :) kjører du som folk så skal ikke bakhjula komme først ut av rundkjøringa, uansett.

Vis det blir påstand mot påstand mellom deg og en betjent er det jo ikke nå tvil om hva politiet holder med men har du ett vitne som kan bekrefte din historie blir det en annen sak. syns det hørtes litt tøfft ut at han tok lappen fra deg på stedet. skrev du under på noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjula kan sleppe når som helst når det er vått.

Jeg hadde en eppisode ifjor på veg hjem fra gatebil på rudskogen.

Hadde kommet til en plass der jeg skulle ta av til høyre på motorvei.

Og det var en slakk sving med neoverbakke. Regnet såklart.

Jeg kjører en bmw 318i m40 og på den tid hadde jeg 106hk på hjula.

Lå i tredje gir i svingen og gidde på når det begynte å bli beint, å der legger bilen seg pluttseleg til venstre. Og det var med goe dekk.

Når de er i rundkjøringer så er dem ekstra glatte når det blir vått.

Er min erfaring, skal ikke noe til. Dette er bare for domt.

Min mening da. Håper du får den snart igjenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk du slepp på hjulene i en rundkjøring på sommer uansett og det er vått eller tørrt så har du hatt for stor fart uansett, du skal kjøre med hensyn og etter forholdene :) kjører du som folk så skal ikke bakhjula komme først ut av rundkjøringa, uansett.

Å si at en ikke kjører som folk fordi baken slipper litt på bilen, er jo å dra den litt langt. At det en gang het at en skulle ferdes aktsomt og kjøre etter forholdene ser jeg på som død og begravet. Veistandarden her til lands er så elendig at den er til å le av. Dårlig underlag og forsømt vedlikehold spiller en større rolle nå til dags enn før. Hvis en skulle kjørt etter forholdene i dag, så kan en jo liksågodt parkere og gå.

– I den såkalte nullvisjonen om skader på trafikkanter tas det nå til orde for et delt ansvar mellom trafikkant og veiansansvarlig. Slik det er i dag vil man bli møtt med argumentet om at man ikke tilpasset kjøringen etter forholdene. Dette må endres, sier Femoen.

Endelig noen som har skjønt tegninga :wink: . Men for all del... Hvis en prøver å briefe og provosere fram en sladd i rundkjøringa og det går galt (kræsjer e.l) så er det jo passende at en blir fratatt lappen, men at det slipper litt kan vel skje de beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter Stordalen fikk en liten slepp på mercedes sin i en tunnel i oslo, hvorpå de tok lappen fra han på stedet. Han fikk den senere tilbake pga hvordan stedet han fikk slepp var. Var glatt der. Les mer her:

"Mistet lappen til lunsj" -> http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/02/28/459232.html

-og-

"Kan kjøre til lunsj igjen" -> http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/03/02/459466.html

Politiet kan til tider være litt overivrige, selv når forholdene ikke er perfekte (som politiet sikkert tror de er hele tiden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det skal så veldig mye til før bakhjula slepper på våt asfalt. For ikke så lenge siden klarte jeg det selv. Da ikke i en rundkjøring, men i en oppoverbakke.

Det regner, og jeg står ved et vikeplikt skilt. Jeg venter til en luke kommer og jeg gir på i 1st giret. Ikke mer enn 2500- 3000 og bakdekkene slepper og antispinnen blinker som en gærning. Mulig dekken fikk vannplaning... Dekkene er splitter nye, kjøpte de sammen med nye felger for ikke lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 mann i bilen trodde jeg betydde at du ikke kunne bli tatt for noe...helvetta da. Jeg ble forfulgt og stoppet av en sivilbil i en noen kilometer hvor jeg hadde 150km/t + i snitt gjennom 3-4 kilo meter i 80 sonen. Var på avhør på stasjonen i egersund, det eneste var å beklage , fikk inntrykk av at han ikke kunne gjøre så mye siden han ikke hadde noen beviser enn seg selv....trodde nå det gjaldt her og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lå litt bredt i en rundkjøring i vinter, og så oppdaget jeg en politibil komme bakfra. Han kjørte opp på siden av meg og så på meg med et blikk som kunne drepe. Heldigvis stoppet han meg ikke..

Når det gjelder sommerføre, så kan det da ikke være så veldig vanskelig å holde bilen på rett kjøl i rundkjøringer, uansett hvor vått det er. Har ihvertfall ALDRI problemer med dette selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nu vet vi ikke hvordan denne rundkjøringen ser ut..

Er FLERE rundkjøringer her i byen som har seriøst -dype- kjørespor i asfalten. Kommer man da litt feil, er vann der, osv, så kan det hende at man får et lite hopp sidelengs, og derfor får en liten skrens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å rette noen pekende finger her, men vi vet jo alle at skrensing regnes som farlig fra politiets side... er bare å ta det rolig i svingene og rundkjøringer vinter og sommer, tørt og vått.

De riktig fine sladdene tar man bare når politiet ikke ER der...

men men.. jeg skjønner at dette var et uhelll.. Lykke til.. håper du får tilbake lappen snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...