Gå til innhold

Lufttrykk i dekkene.


maartn
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg fyller luft etter skjema som henger på bensinstasjoner osv vanlgivis, men har lest noe om at man bør kjøpe med samme trykk i alle 4 hjulene? Hva er egentlig anbefalt på en E36? 195 65 15 for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lufttrykk i dekkene varierer med kjørestil og dekkvalg.

dersom man sier at 32PSI er utgangspunkt (har ingen ide, men tipper) så kan det variere mye med kjørestilen.

Hard kjøring i svinger betyr økt trykk, myk rolig landeeiskjøring betyr redusert trykk.

Kjøring i terrenget betyr redusert trykk. etc etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. kan du ikke bare slå opp vognkortet og fylle opp etter de spesfikasjonene som er der? Vanligvis er det litt mere luft bak enn forran. Også i karmen i døren på førersiden skal det være et skilt som sier hvor mye trykk som skal forran og bak alt ettersom hva du skal bruke bilen til. Comfort er vel det vanligste.

Tror ikke det er vanlig å ha likt trykk forran og bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW oppgir trolig lavere dekktrykk foran for å gjøre innstyringen litt mindre skarp, slik at uerfarne bilister skal oppfatte bilen som mer stabil. Høyere dekktrykk bak har også noe med baksetepassasjerer/bagasje å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg har 2.0 framme og 2.3 - 2.4 bak nå. Jeg bør altså bare ha det sånn da, for sånn "normal" kjøring.. var noe jeg leste en eller annen plass om likt dekktrykk i alle dekkene :)

Edit: BAR altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde vel ha det ja, siden du kjører med dekk-dim. så er standard. Beveger du deg oppover i dimensjonen, så beveger du deg også oppover i trykk. Ihvertfall det min erfaring er, samt det å lese her.

Jeg kjører med rundt 40psi både for OG bak. Har da 235/40-18 på min 318i, E36.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...