j0lle Skrevet Mai 29, 2006 Share Skrevet Mai 29, 2006 Hei Er i en litt spesiell posisjon. Min far og min stemor bor i spania. Der har de bodd i 3 år snart, lettere sagt de har eid eiendom i spania i snart 3 år. Min far mener det er da gratis for ham å ta inn bil til Norge igjen ( bare omreg avgift). Stemmer dette? Saken er derfor, de skal bare ha med 1 bil hjemover. Dette tenkte jeg å utnytte litt. hvorfor kan ikke de bare ta med en BMW til meg, registrere bilen i min stemors navn, forsikkering på henne og jeg som bruker Muligens dårlig fortalt, men vet noen om dette stemmer? Drømmen om en E36 m3 el E46 328 blir jo en smule lettere å gjennomføre uten avgiftene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Mai 29, 2006 Share Skrevet Mai 29, 2006 Bilen som evt. skal taes med hjem og omregisteres må ha vært i familens eie i Spania i såså lang periode, 1-2år. Den kan heller ikke selges i Norge før det har gått 1-2 år. Var værtfall slik før. Sjekk litt mer på www.toll.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bizzy Skrevet Mai 29, 2006 Share Skrevet Mai 29, 2006 Med virkning fra 01.01.2002 opphevet Stortinget muligheten for å innføre motorkjøretøy toll- og avgiftsfritt i forbindelse med eiers flytting til Norge.Dette betyr at alle som innfører motorkjøretøy til Norge i forbindelse med flytting skal betale ordinære avgifter ved innførsel. Dette gjelder uavhengig av statsborgerskap og hvor vedkommende flytter til Norge fra. Så det er nokk lite penger og spare her... hva med og kjøre på spanske skilt ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Mai 29, 2006 Share Skrevet Mai 29, 2006 Såvidt jeg har forstått så er særregelen om bil som flyttegods utgått. Dermed er det like mye avgifter på en sånn bil, som ved normal import. Før måtte man ha bodd i opprinnelseslandet i 5 år og hatt bilen i 3 år før man fikk tatt den inn som flyttegods, og så måtte man ha den en viss periode før man fikk selge den i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j0lle Skrevet Mai 30, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2006 Hei.. Takk for alle svar. Skal undersøke litt nå om det finnes noen "smutthull".. Et eller annet må det være mulig å tjene på dette.. Spanske skilter hadde jo vært noe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Mai 31, 2006 Share Skrevet Mai 31, 2006 Dei flyttelassreglane er vekke... Det er eg rimelig sikker på... Dessverre... Synd for deg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Andreas| Skrevet Mai 31, 2006 Share Skrevet Mai 31, 2006 Hei..Takk for alle svar. Skal undersøke litt nå om det finnes noen "smutthull".. Et eller annet må det være mulig å tjene på dette.. Spanske skilter hadde jo vært noe.. Det og lete etter "smutthull" i import reglene er ikke enkelt. Det har jeg prøvd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå