eriklepe Skrevet Mai 30, 2006 Skrevet Mai 30, 2006 Og ja, jeg har hatt samfunnsøkonomi på vgs hvis noen vil pirke på min uttalelse ovenfor, jeg vet hvordan ting avhenger av hverandre osv osv. Jeg har gått IKT men får søren meg ikke det idiotskjermkortet til å fungere uansett. Dere tønsbergere har foresten klart høyest prosentandel av funksjonshemmede, og de kjører gratis der borte. Uten at det har noe med deg å gjøre altså Når Tønsbergpakken åpnet, ev. lukket, bommene så satt jeg som kundebehandler for bompengeselskapet. Og du verden så opphisset folk ble pga de bommene. I Oslo og Bergen har det vært bompenger i snart tjue år, og i disse dager begynner vi endelig å se resultater. Flere prosjekter er ferdig og mange store prosjekter er under bygging.
Runegro Skrevet Juni 1, 2006 Skrevet Juni 1, 2006 Dette var kjempebra, go Erik Er helt enig med deg, hva fanken er det som skjer? Er det den gamle historien om at engasjemetet er omvendt proporsjonalt av viktigheten? Hallo folk, skal vi ha veger eller ikke? Ja, da skal sikkert de guttungene som kjøre for fort i sine overdimensjonerte biler betale? Eller skal vi ta det over skatteseddelen? Ok, vet at dette er er et politisk spørsmål, men det får da være måte på for syting. Det er ganske enkelt, skal du med ferge, så må du vente, å få bro går raskere, men da må du i all rimelighetens navn kunne være med på å betale for godene.
aloebiz.net Skrevet Juni 1, 2006 Forfatter Skrevet Juni 1, 2006 Hvorfor klarer et land som sverige med like mye i gjeld som vi har i formue å gjøre dette UTEN bompenger da...? Og bilene koster halvparten av hva de gjør her... Skurrer litt for meg...
Espen|3k Skrevet Juni 1, 2006 Skrevet Juni 1, 2006 Jeg har aldri sagt at jeg ikke vil bidra for å få bedre veier her i landet, men mitt poeng er at jeg ser ikke helt grunnen til at vi må ha bommer og høye avgifter for å klare det... Klart at man ser det hjelper etter hvert når de drar inn så mye cash, men vi har da hvert fall 1100 milliarder på bok...
eriklepe Skrevet Juni 2, 2006 Skrevet Juni 2, 2006 Hvorfor klarer et land som sverige med like mye i gjeld som vi har i formue å gjøre dette UTEN bompenger da...?Og bilene koster halvparten av hva de gjør her... Skurrer litt for meg... nå er jeg ingen racer i svensk politikk, ej norsk heller, men kan aldri tenke meg at gresset er så sinnsykt mye grønnere på andre siden. Når noe nesten er for godt til å være sant er det som regel det. Vel har de billige biler og flotte veier(men det var den topografien da). Men hva med sysselsetting, sykehus/syke og gamle hjem, bosetning osv... Er alt så bra som vi skal ha det til? Oljefondet er faktisk passert 1500milliarder nå, og ja jeg er helt enig i at det er på høy tid å begynne å bruke litt. Kan jo starte med feks å bygge plasser nok til gangpasientene, oppgradere skolene, bedre tilbud for rusmisbrukere/alkoholikere osv. Det er mer enn nok å bruke penger på, og mer enn nok penger......
Dr_S Skrevet Juni 2, 2006 Skrevet Juni 2, 2006 Bommene i Oslo er noe helt annet enn det faenskapet vi har her nede. I Oslo ble faktisk veiene laget FØR man satte opp bom, her er det helt motsatt. Prosessen her nede med bommene var GANSKE på kanten til det lovlige, og de skulle aldri vært oppe. Selv høyststående politikere innrømmer dette. Heldigvis hadde vi folkeavstemning om fase 2 av vegpakka og det ble jo NEI så det sang etter Husker i dagene da bommene kom opp, Vegvesenet maste høl i hue på folk for at vi skulle kjøpe Autopass brikke. Joda, måtte jo kjøpe det, fikk jo t.o.m litt rabatt pr passering. Så 1 år senere, fant luringene ut at for mange hadde kjøpt brikke, og de TAPTE omsetning pga rabattene!! LOL!! Hva gjorde de da? Seff, satte opp prisen og forlenget levetiden på bommen. Molbo-Norge på sitt beste!
tomasb Skrevet Juni 2, 2006 Skrevet Juni 2, 2006 Tror mye av problemet er prioriteringene til politikerene. Her i rogaland har vi Ryfast som de prøver å få bygget. Prislapp foreløpigt: 4,3 Milliarder totalt. Bare vedlikeholdkostnadene blir ca like mye som driftsutgiftene til ferjene. Samme prisen kunne finansiert ny hurtigferje, samt driftet desse i nesten 40 år, med døgnåpne samband. Kankje brukt pengene på bygge ut/vedlikeholde veiene heller. Menmen, politikerene får jo prestisje-prosjekta sine då EDIT: Tror hver passering skulle koste ca 150,-....hver vei, så syns ikkje 27,- var så fryktelig mye
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå