Gå til innhold

hvilket batterimerket?


Jonner'n
 Share

Anbefalte innlegg

ja, som topic sier.. skal kjøpe meg et nytt batteri til bilen, og lurer på om det er noen merker som jeg burde holde meg unna, eller som jeg BØR kjøpe? har batteriet under baksetet, lønner det seg derfor å kjøpe sånn gelebatteri?

noen som har noen synspunkter? er ute etter et bra batteri til en ikke så altfor stor sum :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Varta selv. Problemfritt batteri etter 1.5 år ihvertfall.. men det skulle vel egentlig bare mangle. Uansett et safe merke, og det leveres med garanti.

Når det gjelder bakseteplasseringen så har jeg lurt på det mange ganger selv. Så lenge bilen går, lader jo batteriet, og et syrebatteri utvikler jo da knallgass. Det må jo kunne sive inn i kupéen fra under baksetet? Det er jo ikke 100% tett der.. litt småskummelt synes jeg.. men hadde det vært et stort problem vil jeg anta det hadde vært mer kjent. Spesielt blant røykerne.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge bilen går, lader jo batteriet, og et syrebatteri utvikler jo da knallgass.

Gelébatteri utviklar vel knallgass òg? Så vidt eg veit er dette også syrebatteri, men som er tilsette noko som gjer at syra held seg i fast form. Er ikkje 110% sikker, men meiner eg har høyrt det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optima batteriene skal jo være lekasjefrie og kan monteres i alle vinkler...

battery-cutaway.gif

SEALED CASE DESIGN:

The spiralcells are pressure-inserted into the individual cylinders. There is no free space between the plates preventing shorting between the plates and damage due to vibration.

Once the cells are fitted, electrolyte is injected into each cell and is absorbed by the porous glass separator material like a sponge. This locks the electrolyte in preventing spilling or leaking even if the case is ruptured. It also prevents the active material on the plates from drying out.

With the OPTIMA completely sealed you get a battery that eliminates corrosion, can be mounted in any position and requires no special storage or handing procedures. For additional information on the OPTIMA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velg batteri etter den bruken du har, det er vel sjeldent iblen er i så kraftig helling at det e rf are for at det renner batterisyre av batteriet?

Ergo er et syrebateri med sentrallufting helt ok.

Dra en slange fra sentralluftingen og ut under bilen.

Blybaterier sin kvalitet kan egentlig fort omsettes i blybatteriers vekt, jo tyngre batteriet er jo bedre er det, rikgignok svært forenklet.

Biltema sine batterier kom bra ut, men jeg hadde nok kjøpt et annet (Må jo det jeg også) Jeg tror jeg kommer til å handle banner da det er et batteri jeg har god erfaring med, og god pris på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp biltema batteri, jeg har brukt det på bilen min i snart 4 år, og betalte noe over 500 kroner for mitt mener jeg. Har ikke hatt noe som helst problemer med det, fungert uansett vær! ;)

Er ikke noe vits å fore alle leddene med penger du kunne brukt til andre ting når kvaliteten er lik eller bedre.

Biltema er ikke så veldig billige dem heller, det er bare det at dem andre er så jævlig overprisa ;)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...