feedon Skrevet Mai 29, 2006 Skrevet Mai 29, 2006 så en annen tråd her så begynte og tenke litt jeg har bygd en e30 med 3,5 liter. det jeg har fått beskjedd av folk som "har greie på det" at jeg bare må bytte bremser til 325 bremser. noen som veit?
R.E.H Skrevet Mai 29, 2006 Skrevet Mai 29, 2006 ja d må du iallefall.. tviler på at du får d godkjent me di bremsene egentli.. er jo en liter volum på motoren som er forskjell så.,. men d er lov å prøve seg..
RuJu Skrevet Mai 29, 2006 Skrevet Mai 29, 2006 var det mye arbeid i bygge om til 3.5l??? korsen motor sto i før??? har lyst å bygge en 335i
feedon Skrevet Mai 30, 2006 Forfatter Skrevet Mai 30, 2006 var det mye arbeid i bygge om til 3.5l???korsen motor sto i før??? har lyst å bygge en 335i nei da lagde nye motor fester og tok fremre delen av mellomaksling ifra 3,5 liter og bakre ifra 2,0 liter og spleisa sammen lagde nye fester til girkasse flyttet midtre festet til mellomakslingen det jeg har slitti mest med så langt er og få kjøling nok.. har en volvo 240 radiator og en elektrisk vifte.. selv uten termostat i motoren så er det i grenseland når det gjelder kjøling sto en 2,0 liter i før jeg og 1 til brukte en drøy uke da jobbet vi sakte og jobbet ca 4 timer om dagen, er veldig morsom jobb og gjøre hvertfall hvis man beholder orginal utvekslinga el som jeg gjorde beholdt 318 utvekslinga som jeg hadde satt på
Peer Skrevet Mai 30, 2006 Skrevet Mai 30, 2006 Holder jo å bytte til 325 bremser, siden disse er typegodkjent for 220hk og 3,5 motoren er på 218hk.. Men du burde snakka med biltilsynet før du starta ombygginga.. Men stikk ned med det du har gjort og hør med dem Eventuelt kan du jo satse på at de aldri ser forskjell på motorene, har ikke opplevd at noen har blitt tatt enda!
oddis Skrevet Mai 30, 2006 Skrevet Mai 30, 2006 Kjøling skal visstnok ikke være noe problem. Med 240 radiator!? Hallo! Av alle opplysninger jeg har om dette så vet jeg at E28 radiatoren som sitter i 525,528 og 535 skal være bolt on mellom vangene framme på E30. Hvis du samtidig spleiser dette med en el-vifte så har du kjøling mer enn nok. En jeg snakket med som hadde samme motor i E30 sa at den nesten fikk FOR mye kjøling da vifta ble slått på.. 318 utveksling høres riski ut med den spinkle (lille) diffen med over 300Nm belastning. Ang godkjenning så vet jeg at den i Tyskland skal gå ann å få godkjent med 325 bremser (ifølge E30.de). Jeg la fram dette for biltilsynet, men de kunne ikke godkjenne dette så fremt jeg hadde papirer på at slik bremser var brukt i E30 med tilsvarende motor.
feedon Skrevet Juni 4, 2006 Forfatter Skrevet Juni 4, 2006 heh jeg veit. banne i kirken men 240 radiator er det eneste jeg har plass til satte ikke motoren helt intill torpedo veggen før jeg lagde motorfester, men hvis 325 bremser er godkjent opp til 220 hk. burde det ikke da gå ann og få tak i bremse papirer på motoren? for det bor jo garantert ikke 218 hk i den mer
feedon Skrevet Juni 5, 2006 Forfatter Skrevet Juni 5, 2006 Holder jo å bytte til 325 bremser, siden disse er typegodkjent for 220hk og 3,5 motoren er på 218hk.. Men du burde snakka med biltilsynet før du starta ombygginga.. Men stikk ned med det du har gjort og hør med dem Eventuelt kan du jo satse på at de aldri ser forskjell på motorene, har ikke opplevd at noen har blitt tatt enda! hehe nei men nå er det 2 stykker her i strøket som kræsja med hver sin cosvorth og begge bilene blei tatt inn til full teknisk osv hos biltilsynet noe som førte til at politiet nå kommer til og taue inn alle biler de har grunn til og tru er trimma. derfor godkjenning
Gunnar Skrevet Juni 5, 2006 Skrevet Juni 5, 2006 Mener du at Politiet kommer til å gå mer ut for å ta biler nå enn til vanlig? Har de sagt det, eller har du sett det? Har aldri blitt stoppa i teknisk her i området før, men har kjørt gjennom en gang og to. Synes ikke de trenger å trappe det opp...
feedon Skrevet Juni 5, 2006 Forfatter Skrevet Juni 5, 2006 hehehe syntes ikke det jeg heller syntes det er ille nok som det er.. var 2 stykker som blei ganske hardt skada det sto i vg og dagbladet for en stund siden.. har stått i avisa at de skal begynne med det og de har også blitt litt mer nyskjerrige på hva som står under pansra på bilene. veit jeg ikke åssen bil du kjører men de som har mer ungdomspreg over seg sjekker de hvertfall
Gunnar Skrevet Juni 5, 2006 Skrevet Juni 5, 2006 Ja, jeg vet selvfølgelig om ulykka, er jo rett nedi her.. og de fleste i Tønsberg/Hortensområdet har vel fått den med seg. Har bare ikke hørt noe om at de sier de skal ha flere kontroller og skal sjekke oftere under panseret.. liker det i så fall svært dårlig.
propan Skrevet Juni 5, 2006 Skrevet Juni 5, 2006 Har bare ikke hørt noe om at de sier de skal ha flere kontroller og skal sjekke oftere under panseret.. liker det i så fall svært dårlig. Er det lov da? Teknisk kontroll muligens,men politiet har vel ikke lov til så mye uten ordre?
feedon Skrevet Juni 5, 2006 Forfatter Skrevet Juni 5, 2006 Har bare ikke hørt noe om at de sier de skal ha flere kontroller og skal sjekke oftere under panseret.. liker det i så fall svært dårlig. Er det lov da? Teknisk kontroll muligens,men politiet har vel ikke lov til så mye uten ordre? jo de holder vistnok på og endre litt på lover og regler så sånt skal bli lov taue inn biler de mistenker for og være trimma og holde på de opptill 1 år.. om dette bare er en tom trussel eller om de faktisk kommer til og gjøre det etterhvert har jeg ikke så veldig lyst til og finne ut av men de har hvert og henta en bil av han ene som var med i kræsjet jeg omtalte lenger oppe her den holder de på enda hvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå