propan Skrevet Mai 30, 2006 Skrevet Mai 30, 2006 Har sitt litt på den motoren din ja Sikla like mykje etter den kvar gong eg ser den Men er ikkje det ein 525 motor? Og den tåler vel litt meir enn ein 520 motor? Dette er en 325i motor ja. Har ingenting med å tåle eller ikke-samme motor sånn sett,men i denne er det mer effekt i utgangspunktet-ergo bedre topp,ventiler etc..Større borring etc etc.
Arimanni Skrevet Mai 30, 2006 Forfatter Skrevet Mai 30, 2006 Hmmm... Ok. Skjønner ke du meine, eit betre utgangspunkt for trimming med andre ord Hadde faktisk aldri trud at motoren min ville klare meir enn 250 - 300 hk max Men ser no at det er mogleg... Vart litt satt ut!
Gunnar Skrevet Mai 30, 2006 Skrevet Mai 30, 2006 Mener du man kan lade opp til 1 bar på B20/B23 uten å i det hele tatt åpne motoren for kompsenking ol.? Hva mener du med "snik turbo"? Bare slenge på en turbo uten å røre motoren ellers?
propan Skrevet Mai 30, 2006 Skrevet Mai 30, 2006 Nei nei,ALT over 0,4 kg ladetrykk krever modifikasjon av komp forhold eller mer. Men M20b20 og b23 kan det kjøres opptil 1 kg uten piano eller MLS. Med komp MÅ ned.
Gunnar Skrevet Mai 31, 2006 Skrevet Mai 31, 2006 Okay.. lurte bare på om det kanskje kunne fungere tilsvarende som på M10-motoren.. Haraldstad kjørte 1 bar på M10en i 02en sin, uten at motoren hadde vært åpnet i det hele tatt (han bremsa 227,5hk på 1.8-literen). Grunnen til at det gikk var visst nok at han hadde skikkelig datasprut. Det holdt i et par år før toppakningen gikk..
propan Skrevet Mai 31, 2006 Skrevet Mai 31, 2006 Stemmer det,alfa omega når det gjelder turbo er datasprut. Så med data sprut kan du tøye reglene MYE mer enn med det snik turbo oppsettet jeg skrev tidligere.
Ivanrogov Skrevet Mai 31, 2006 Skrevet Mai 31, 2006 Jeg har snudd de innsugsbildene. Men Photobucket fungerer ikke. Om det var noen som hadde lyst til og se de..
Arimanni Skrevet Juni 1, 2006 Forfatter Skrevet Juni 1, 2006 Då var det kjøpt eit M20B25 spjelhus for 350 kr + frakt
Arimanni Skrevet Juni 9, 2006 Forfatter Skrevet Juni 9, 2006 Då var spjelhuset fra M20B25 montert på. Eg brukte den samme slangen som gjekk fra filteret og inn på huset (lagg den i varmt vann og tvang den på). Eg gjorde ikkje opningen på innsugsmanifoilen større, berre satt det på sånn det var. Det eg merka var at den drog javnere og fekk djupare lyd. Så dette er verdt å prøve for dei andre som har M20B20 motor. Heile monteringen tok ca ein time (da med røykepauser og kaffedrikking).
Simon S Arvesen Skrevet Juni 9, 2006 Skrevet Juni 9, 2006 Då var spjelhuset fra M20B25 montert på. Eg brukte den samme slangen som gjekk fra filteret og inn på huset (lagg den i varmt vann og tvang den på). Eg gjorde ikkje opningen på innsugsmanifoilen større, berre satt det på sånn det var. Det eg merka var at den drog javnere og fekk djupare lyd. Så dette er verdt å prøve for dei andre som har M20B20 motor. Heile monteringen tok ca ein time (da med røykepauser og kaffedrikking). Du skulle helst filt ned / frest ned kanten på 320 manifoilden. Svæært viktig! Kanten er på 3-4 mm om jeg husker riktig. Uten modifiseringer der , vil du få turbulens og ikke optimal momentkurve / hk
Gunnar Skrevet Juni 9, 2006 Skrevet Juni 9, 2006 Hullet i innsugsmanifolden er jo ikke tilpasset noe større enn B20-spjeldet, og der får du jo også en helt rett motvegg, så ville nå slipt bort en del av godset der. Bare streka inni det nye spjeldhuset og tatt bort helt til kanten. Skal være gods nok til det. Men putt en fille nedi manifolden først, og et avsug (f.eks. en støvsuger) er sikkert ikke så dumt.
Arimanni Skrevet Juni 9, 2006 Forfatter Skrevet Juni 9, 2006 Skal ta vekk litt seinare også. Men ettersom eg trenge bilen i kveld og resten av helga, vil eg ikkje byrja på dette før tidlegast i morra. Men det med å slipe ned innsugsmanifoilen, er jo ikkje meir enn eit par timers arbeid.
jumpin Skrevet August 7, 2006 Skrevet August 7, 2006 Korleis kan en trimme en M20B25 motor for en rimelig penge då? Eg har ein 89 mod 525i og rekner med at det er det min motor heter....Skal bestille KN filter eb av de nærmeste dagene tenker eg....og er på jakt etter eit effektanleggog ein chip....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå