Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Har sitt litt på den motoren din ja :D

Sikla like mykje etter den kvar gong eg ser den :wink:

Men er ikkje det ein 525 motor? Og den tåler vel litt meir enn ein 520 motor?

Dette er en 325i motor ja.

Har ingenting med å tåle eller ikke-samme motor sånn sett,men i denne er det mer effekt i utgangspunktet-ergo bedre topp,ventiler etc..Større borring etc etc.

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hmmm... Ok. Skjønner ke du meine, eit betre utgangspunkt for trimming med andre ord :D

Hadde faktisk aldri trud at motoren min ville klare meir enn 250 - 300 hk max :shock:

Men ser no at det er mogleg... Vart litt satt ut!

Skrevet

Mener du man kan lade opp til 1 bar på B20/B23 uten å i det hele tatt åpne motoren for kompsenking ol.?

Hva mener du med "snik turbo"? Bare slenge på en turbo uten å røre motoren ellers?

Skrevet

Nei nei,ALT over 0,4 kg ladetrykk krever modifikasjon av komp forhold eller mer.

Men M20b20 og b23 kan det kjøres opptil 1 kg uten piano eller MLS.

Med komp MÅ ned.

Skrevet

Okay.. lurte bare på om det kanskje kunne fungere tilsvarende som på M10-motoren.. Haraldstad kjørte 1 bar på M10en i 02en sin, uten at motoren hadde vært åpnet i det hele tatt (han bremsa 227,5hk på 1.8-literen). Grunnen til at det gikk var visst nok at han hadde skikkelig datasprut. Det holdt i et par år før toppakningen gikk..

Skrevet

Stemmer det,alfa omega når det gjelder turbo er datasprut.

Så med data sprut kan du tøye reglene MYE mer enn med det snik turbo oppsettet jeg skrev tidligere.

Skrevet

Då var spjelhuset fra M20B25 montert på.

Eg brukte den samme slangen som gjekk fra filteret og inn på huset (lagg den i varmt vann og tvang den på). Eg gjorde ikkje opningen på innsugsmanifoilen større, berre satt det på sånn det var.

Det eg merka var at den drog javnere og fekk djupare lyd. Så dette er verdt å prøve for dei andre som har M20B20 motor.

Heile monteringen tok ca ein time (da med røykepauser og kaffedrikking). :D

Skrevet
Då var spjelhuset fra M20B25 montert på.

Eg brukte den samme slangen som gjekk fra filteret og inn på huset (lagg den i varmt vann og tvang den på). Eg gjorde ikkje opningen på innsugsmanifoilen større, berre satt det på sånn det var.

Det eg merka var at den drog javnere og fekk djupare lyd. Så dette er verdt å prøve for dei andre som har M20B20 motor.

Heile monteringen tok ca ein time (da med røykepauser og kaffedrikking). :D

Du skulle helst filt ned / frest ned kanten på 320 manifoilden.

Svæært viktig!

Kanten er på 3-4 mm om jeg husker riktig.

Uten modifiseringer der , vil du få turbulens og ikke optimal momentkurve / hk

Skrevet

Hullet i innsugsmanifolden er jo ikke tilpasset noe større enn B20-spjeldet, og der får du jo også en helt rett motvegg, så ville nå slipt bort en del av godset der. Bare streka inni det nye spjeldhuset og tatt bort helt til kanten. Skal være gods nok til det. Men putt en fille nedi manifolden først, og et avsug (f.eks. en støvsuger) er sikkert ikke så dumt.

Skrevet

Skal ta vekk litt seinare også. Men ettersom eg trenge bilen i kveld og resten av helga, vil eg ikkje byrja på dette før tidlegast i morra. Men det med å slipe ned innsugsmanifoilen, er jo ikkje meir enn eit par timers arbeid.

• 1 month later...
Skrevet

Korleis kan en trimme en M20B25 motor for en rimelig penge då? Eg har ein 89 mod 525i og rekner med at det er det min motor heter....Skal bestille KN filter eb av de nærmeste dagene tenker eg....og er på jakt etter eit effektanleggog ein chip....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...