Gå til innhold

Montere inn litt mere gamp i E_39`n min


JoeNasty
 Share

Lavtrukksturbo eller kompressor?  

17 stemmer

  1. 1. Lavtrukksturbo eller kompressor?

    • Lavtrykksturbo
      7
    • Kompressor
      10


Anbefalte innlegg

Har nå gått en stund å sikla på å montere enten lavtrykksturbo eller kompressor i min E-39 520iA ,var på Våler i helgen og har nå kommet frem til at det blir en av delene.Men hva er best?Turbo eller kompressor?Det ligger sånn ca likt i pris av hva jeg har lett meg fram til.Noen som vet om noen verksteder som har peil og som kunne skrudd dette sammen hvis jeg hadde hatt hoveddelene?Er nok så dårlig på å skru bil at dette ville blitt umulig å gjøre dette selv...Eller er det noen som tar hele jobben for en fix pris?Mulig å få tak i deler brukt?

Takk for alle svar!

PS:regner med å få ca 230-250 HK ut av dette.(Ikke noe sinnsykt 6-700 prosjekt dette her :( )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.esstuning.com

1999-2000 520 VT1 6PSI Supercharger System (108-39)

The system features a fully re-programmed engine management system for exceptional power gains, with civilized everyday driveability. The system maintains all OBD-II functions and is 49 State Emissions Legal*. It is backed by a comprehensive 2 year, unlimited mileage warranty. The system installs in 8-10 hours using normal hand tools and no irreversible modifications to the car is necessary.

-Vortech V2SQ Supercharger unit.

-One belt driven w/self tension system.

-CNC Machined, hard anodized brackets.

-CNC Pulleys.

-Long life serpentine drive belt.

-Recalibrated MAF (airflow sensor).

-True OBDII, optimized performance MS 42 ECU software with removed top speed governor.

-Powder-coated mandrel bent tubing/3 layer super strenght flexible silicone hose w/ K&N cold air intake located inside front bumper.

-Bosch bypass-valve system.

-Oil pressure and return system - 100% bolt-on.

-Oil breather assembly.

-Detailed and illustrated installation manual.

-2yr./unlimted mileage warranty.

-100% maintenance free operation.

--------------------------------------------------------------------------------

Part number: 108-39

Boost pressure: 6 PSI

Horsepower: 223DIN (Stock 150)

Torque: 260 NM (Stock 195)

0 - 60: Man : 7,9 sec, Aut : 8,8 sec

Installation time : 7-9 hours

--------------------------------------------------------------------------------

Price: USD 6235/EUR 5115 Qty:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...