Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har problemer med kraftig raslelyd fra motor på min M3 3,2. Lyden kommer på tomgang og i det man slipper gassen. Virker som lyden kommer fra vanosen, vibrerer i vanosen. Har nå skiftet vanosen som forøvrig kostet en del!! dette hjalp ingenting. Har også prøvd med forskjellige oljetyper, ingen forskjell. Bilen går som den skal.

Lurer på om lyden kan komme fra kjedet? dårlig strammer?

Noen som har noen erfaring med dette?

Skrevet

eneste jeg veit er at bytte av vanos kommer på mellom 16000-19000 kr husker ikke om det var inkludert montering.

Hvordan olje kjører du på foresten og hvor langt har den gått?

Skrevet

står jo at han har skiftet vanos da..

og at han har prøvd flere forskjellige oljetyper.

jeg tipper at kjedet eller strammeren eller noe i den duren synger på siste verset.

Skrevet

Faen å sløv jeg er til å lese.

Men jeg vait at 3.2 burde ha temmelig tykk olje om sommern, snakker 20w

Skrevet

trur du skal prøve en annen olje.

Frodem3 her på forumet fikk anbefalt noe annet av Alf Lie motor, ring han i mårra og hør hvilken olje han anbefaler.

22322205 er nummeret dit.

Skrevet

Får ta å sjekke kjedestrammeren ja. Er merkelig hvordan lyden og vibrasjonen forplanter seg ut til vanosen, Hadde snakket med flere som mente det var vanosen. Det ble en dyr tappe!

Skrevet
Får ta å sjekke kjedestrammeren ja. Er merkelig hvordan lyden og vibrasjonen forplanter seg ut til vanosen, Hadde snakket med flere som mente det var vanosen. Det ble en dyr tappe!

Det sitter et filter i forbindelse med vanosen,er dette skiftet???

Filteret finnes ikke på BMW`s delekatalog(ETK), men er utskiftbart.

Har hørt at dette har skapt problemer for andre :roll:

Skrevet

Ja, det sitter en beholder/filter i forbindelse med vanosen ja, vet ikke helt hva denne gjør, men det kan være ett interesant tips :) Har ikke skiftet denne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...