panasync Skrevet Mai 31, 2006 Share Skrevet Mai 31, 2006 Hei Er det noen her som har peiling på diesel elektro? Har en varmekanon av typen Remko DZ25HD, som er beregnet på diesel(elektro). Har lånt den vekk en stund, og når jeg får den tilbake virker den ikke lenger… Setter i kontakten og trykker på start og viften starter som vanlig, etter noen sekunder tenner den og virker fint…i 20sekund! Da slukker den plutselig, og begynner å røyke litt.. Men de 20sekundene den virker, brenner den fint. Han som har lånt den har også brukt parafin på pumpen, men det skal vell ikke skade? Har dere noen tips om hvordan jeg skal feilsøke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet Mai 31, 2006 Share Skrevet Mai 31, 2006 Er der en termostat som er defekt? Har en byggtørke som må kjøres i ca. 30 sek før termostaten i eksosen er varm nok til at den holder inne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet Mai 31, 2006 Share Skrevet Mai 31, 2006 Er ikke alle varmekanoner som er glad i parafin. Det smører mindre enn diesel, så pumpa kan ta kvelden. I og med at den fungerer fint en liten stund så vil jeg tro den ikke har tatt skade av dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
panasync Skrevet Mai 31, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2006 Hvordan kan jeg teste termostaten? Måle motstanden, i tilfelle hva skal den ligge på? Kan vell forresten sjekke om den er i åpen eller stengt posisjon når den er kald, for deretter å tyvkoble den for å se om pumpa virker da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
panasync Skrevet Mai 31, 2006 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2006 Nå har jeg gjort følgende: Trykte på start, viften begynner å blåse, etter cirka 5sekund åpner magnetventilen for diesel og flammen tennes. Jeg tyvkobler thermobryteren, og alt virker bra i cirka 30sekund, før den stopper dieselen og bare fortsetter å blåse kald luft til jeg kobler fra tyvkoblingen.. Tok deretter ut fotocellen for å se om den var sotet, noe den ikke var Hvor høyt dieseltrykk skal den ha? Ser ut som det har vært stilt på dieselpumpen, så jeg burde kanskje sjekket trykket med ett manometer.. Er det noen mulighet for å teste fotocellen, eller koble forbi den? EDIT- Nå har jeg testet fotocellen, og den virker Tips til neste ting jeg skal sjekke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå