Gå til innhold

service på ac-kan noen anbefale et verksted?

Anbefalte innlegg

Skrevet

som sagt,hvor kan jeg gjøre dette? helst innenfor 3-4timers kjøring fra oslo.

antar at det ikke er gjort på svært mange år så det må nok mer til enn å fylle på mer kjølemiddel (rens,tørkefilter osv..)

microfilteret må også skiftes,men vet ikke om det er noe jeg kan begi meg ut på selv....?

Skrevet

Jeg tok full sjekk på mitt anlegg igår, tømte og fylte på medium med olje, samt byttet filter, pluss pollenfilter, gjorde alt selv. Greit å ha tilgang på en sånn maskin. :D

Skrevet

da har jeg tatt et par telefoner og fått litt forskjellige svar..:

noen mener det må bli full pakke med kompressorolje,sporvæske,tørkefilter,desinfeksjonsbehandling og trykktest til nette sum av 5-7 lapper.

andre har ment at det er unødvendig å ta noe annet enn desinfeksjon og nytt microfilter. de mener det ikke er noe galt så lenge bilen blir kald og at det ikke kommer dritt inn i systemet som ødelegger kompressoren. da blir det ca 1500kr.

Skrevet

Hva slags gass har du på bilen din? Er det bilen i avataren du skal fylle på er det sansynligvis den gamle typen og da er det ikke bare bare å etterfylle. Jeg ville sjekket litt rundt dette hadde jeg vært deg.

Skrevet

R134a mente de skulle på. to av de jeg snakka med mente det var tull å fylle på når det kjølte. de mente man måtte fylle og bytte tørkefilter,olje osv når det ikke virka. ble det kaldt og bare kom vond lukt så var det bakterier og ikke annet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...