Bimmerlars Skrevet Juni 1, 2006 Share Skrevet Juni 1, 2006 Hva skjer hvis man blir stoppa i teknisk kontroll med en ombygd bil som ikke er godkjent? Snakker da bredda skjermer, ikke lik bredde på dekk forran og bak, 6 syl. istedenfor 4 som er orginalt i den bilen, bur med dørstrever ++ alt annet de pirker på.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sinten Skrevet Juni 1, 2006 Share Skrevet Juni 1, 2006 Da tar dem skilta dine, å d vanker en stor bot hvis bilen er innenfor 10 års regelen når d gjelder effekt økning av motor, alltså bilen må vær eldre enn 96mod. eller brukt importert senest 1996. D med dekka går på rulle omkrets,så d kan bli godkjent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juni 1, 2006 Share Skrevet Juni 1, 2006 De avskilter nok ikke bilen umiddelbart, men du får innkalling til Biltrangsynet. DER tar de evt. skiltene dine Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Juni 1, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2006 Er det garantert at jeg får innkallelse? Kan ikke bli tatt direkte med på trafikkstasjonen for full kontroll altså? Det med forskjellig bredde forran og bak lurer jeg på, fordi en kamerat av meg har godkjent en ombygd bil nå nylig hos ombygningsgruppa, og han måtte sette på like dekk rundt hele. Pga. at biler som ikke har forskjellig bredde orginalt fra etter 1970, kan ikke få det godkjent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo_fever Skrevet Juni 1, 2006 Share Skrevet Juni 1, 2006 Er jo folk med brock b1 8,5"x17 og 10x17" som er godkjennt Så er det godkjenning til 7,5"16 fremme og 9x16 bake. Kan ikke være umulig å få det til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet Juni 1, 2006 Share Skrevet Juni 1, 2006 Vedr. forskjellig dekkbredde foran/bak, skal dette stå påført i vognkortet. Og for å få det med i vognkortet må det være godkjent av et eller annet tilsyn. Det selges vel felgpakker med godkjenningspapirer til enkelte bilmodeller, har jeg hørt. Det gjorde det før. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Juni 1, 2006 Share Skrevet Juni 1, 2006 Du får mangellapp å må på visning innen to uker eller hva det er for noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Juni 1, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2006 Er det noen her som har fått godkjent forskjellig bredde forran og bak på E30? Hvem prata dere med? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Juni 1, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2006 Du får mangellapp å må på visning innen to uker eller hva det er for noe. Skjer det garantert hver gang? God tid å bygge den tilbake igjen da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrondK Skrevet Juni 2, 2006 Share Skrevet Juni 2, 2006 Jeg kjøpte nå 235 dekk bak, og har 215 foran. På E46 coupe ser det bedre ut,. men er ikke det lov altså? hm.... tja,.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Juni 2, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 2, 2006 Jeg kjøpte nå 235 dekk bak, og har 215 foran. På E46 coupe ser det bedre ut,. men er ikke det lov altså? hm.... tja,.. Hva står det i vognkortet at den skal ha? Hvis det er forskjellig orginalt så er det ikke noe problem. E39 f. eks kunne leveres med 235 forran og 265 bak orginalt visstnok Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrondK Skrevet Juni 2, 2006 Share Skrevet Juni 2, 2006 Jeg kjøpte nå 235 dekk bak, og har 215 foran. På E46 coupe ser det bedre ut,. men er ikke det lov altså? hm.... tja,.. Hva står det i vognkortet at den skal ha? Hvis det er forskjellig orginalt så er det ikke noe problem. E39 f. eks kunne leveres med 235 forran og 265 bak orginalt visstnok I vognkortet står det 205 foran og bak... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoeNasty Skrevet Juni 2, 2006 Share Skrevet Juni 2, 2006 Jeg kjøpte nå 235 dekk bak, og har 215 foran. På E46 coupe ser det bedre ut,. men er ikke det lov altså? hm.... tja,.. Hva står det i vognkortet at den skal ha? Hvis det er forskjellig orginalt så er det ikke noe problem. E39 f. eks kunne leveres med 235 forran og 265 bak orginalt visstnok Dette var vel M5 eller en modell med skikkelig godmotor... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sundgotcustomstreet Skrevet Juni 2, 2006 Share Skrevet Juni 2, 2006 det skjer ikke hver gang. hvis de har ordentlig mistanke eller bare går inn for å være gjennomført jævlige, så kan politiet tilkalle biltilsynet for kotroll av bilen med en gang..i tillegg har tillsynet bilpatruljer ute rundt om..som kan gjennomgå bilen mer enn ved en vanlig tekniskt kontroll. men sjangsen for å møte på dem er relativ liten. ihvertfall her i Nord Norge. for motoren sin del er det jo bare å koble ut åpneren til panseret..så må de innkalle deg til kontroll senere...plenty med tid til å få 4`ern tilbake i motorrommet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Juni 2, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 2, 2006 det skjer ikke hver gang. hvis de har ordentlig mistanke eller bare går inn for å være gjennomført jævlige, så kan politiet tilkalle biltilsynet for kotroll av bilen med en gang..i tillegg har tillsynet bilpatruljer ute rundt om..som kan gjennomgå bilen mer enn ved en vanlig tekniskt kontroll. men sjangsen for å møte på dem er relativ liten. ihvertfall her i Nord Norge. for motoren sin del er det jo bare å koble ut åpneren til panseret..så må de innkalle deg til kontroll senere...plenty med tid til å få 4`ern tilbake i motorrommet... Ikke dumt... De kan jo ikke bryte opp panseret heller. Men om jeg kjører med panserlåser da.....? Har de i det hele tatt rett til å se under huven? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå