Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skjer hvis man blir stoppa i teknisk kontroll med en ombygd bil som ikke er godkjent? Snakker da bredda skjermer, ikke lik bredde på dekk forran og bak, 6 syl. istedenfor 4 som er orginalt i den bilen, bur med dørstrever ++ alt annet de pirker på..

Skrevet

Da tar dem skilta dine, å d vanker en stor bot hvis bilen er innenfor 10 års regelen når d gjelder effekt økning av motor, alltså bilen må vær eldre enn 96mod. eller brukt importert senest 1996.

D med dekka går på rulle omkrets,så d kan bli godkjent.

Skrevet

Er det garantert at jeg får innkallelse? Kan ikke bli tatt direkte med på trafikkstasjonen for full kontroll altså?

Det med forskjellig bredde forran og bak lurer jeg på, fordi en kamerat av meg har godkjent en ombygd bil nå nylig hos ombygningsgruppa, og han måtte sette på like dekk rundt hele. Pga. at biler som ikke har forskjellig bredde orginalt fra etter 1970, kan ikke få det godkjent

Skrevet

Vedr. forskjellig dekkbredde foran/bak, skal dette stå påført i vognkortet. Og for å få det med i vognkortet må det være godkjent av et eller annet tilsyn. Det selges vel felgpakker med godkjenningspapirer til enkelte bilmodeller, har jeg hørt. Det gjorde det før.

Skrevet
Jeg kjøpte nå 235 dekk bak, og har 215 foran. På E46 coupe ser det bedre ut,. men er ikke det lov altså? hm.... tja,..

Hva står det i vognkortet at den skal ha? Hvis det er forskjellig orginalt så er det ikke noe problem. E39 f. eks kunne leveres med 235 forran og 265 bak orginalt visstnok

Skrevet
Jeg kjøpte nå 235 dekk bak, og har 215 foran. På E46 coupe ser det bedre ut,. men er ikke det lov altså? hm.... tja,..

Hva står det i vognkortet at den skal ha? Hvis det er forskjellig orginalt så er det ikke noe problem. E39 f. eks kunne leveres med 235 forran og 265 bak orginalt visstnok

I vognkortet står det 205 foran og bak...

Skrevet
Jeg kjøpte nå 235 dekk bak, og har 215 foran. På E46 coupe ser det bedre ut,. men er ikke det lov altså? hm.... tja,..

Hva står det i vognkortet at den skal ha? Hvis det er forskjellig orginalt så er det ikke noe problem. E39 f. eks kunne leveres med 235 forran og 265 bak orginalt visstnok

Dette var vel M5 eller en modell med skikkelig godmotor...

Skrevet

det skjer ikke hver gang. hvis de har ordentlig mistanke eller bare går inn for å være gjennomført jævlige, så kan politiet tilkalle biltilsynet for kotroll av bilen med en gang..i tillegg har tillsynet bilpatruljer ute rundt om..som kan gjennomgå bilen mer enn ved en vanlig tekniskt kontroll. men sjangsen for å møte på dem er relativ liten.:) ihvertfall her i Nord Norge. for motoren sin del er det jo bare å koble ut åpneren til panseret..så må de innkalle deg til kontroll senere...plenty med tid til å få 4`ern tilbake i motorrommet...;)

Skrevet
det skjer ikke hver gang. hvis de har ordentlig mistanke eller bare går inn for å være gjennomført jævlige, så kan politiet tilkalle biltilsynet for kotroll av bilen med en gang..i tillegg har tillsynet bilpatruljer ute rundt om..som kan gjennomgå bilen mer enn ved en vanlig tekniskt kontroll. men sjangsen for å møte på dem er relativ liten.:) ihvertfall her i Nord Norge. for motoren sin del er det jo bare å koble ut åpneren til panseret..så må de innkalle deg til kontroll senere...plenty med tid til å få 4`ern tilbake i motorrommet...;)

Ikke dumt... :) De kan jo ikke bryte opp panseret heller. Men om jeg kjører med panserlåser da.....? Har de i det hele tatt rett til å se under huven?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...