Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har et relativt stort problem med bilen. Den fusker og stopper. Etter litt forsking har jeg funnet problemet. Bensin pumpen sitter under baksete. Det er denne som stopper. Grunnen til dette er at det lekker bensin fra tanken og opp i kontaken til pumpen. Noen som har vært bort i lignende? Må hele pumpen byttes eller er det bare en pakning jeg må bytte? Trenger svar raskt...!

Mvh

Skrevet

Hm...

Jeg hadde samme problem på min 325 91mod for en del år siden... Måtte dunke i pumpa innimellom når den stoppet. Jeg tror du må bytte... Bavaria skulle ha 1200kr mens AIS skulle ha 1900.......

Skrevet

Jeg må bytte ja... regnet nesten med det.... Er dette en vanskelig jobb? Kan pumpen demonteres inne fra bilen? Må tanken være tom?

Skrevet

Etter hva jeg husker var det plankekjøring... Du tar ut baksetet og skrur opp dekslet som ligger over pumpa... Så er det bare å demontere og bytte den med en ny. Helst en del bensin i tanken... Det er gassen som er farlig ikke selve vesken :-)

Skrevet

Helst en del bensin på tanken sier du "grombil.com" Kan jeg forstå dette slik at det er best med full tank da? Det er i alle fall tilfelle mitt. tanken er full. Lurte på om jeg måtte tomme denne ned, men det trenger jeg da ikke?

Skrevet

Ja full tank er bra... Som kjent er det gassen i bensin som brenner og ikke selve vesken... Er tanken tilnermet tom er den istedenfor full av gass... Da sier det PANG!! MEn tror ikke du trenger bekymre deg noe egentlig... Bare du ikke har sneipen i munnen mens du jobber går det nok bra i alle tilfeller :-)

Lykke til :)

Skrevet

Røyker ikke så ikke noe problem :) Hvor får jeg tak i bensinpumpe? Må jeg handle en original del hos en bmw forhandler eller kan jeg kjøpe fra f.eks biltema ol.?

Skrevet

Da jeg kjøpte bensinpumpe til min var faktisk Bavaria i Sandnes billigest..Altså orginalt... Men nå har vi OS bildeler som trolig er enda rimeligere... De sender den hjem til deg om du bor langt borte....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...