Gå til innhold

ang pianotråd,er dette nødvendig?


mEhE
 Share

Anbefalte innlegg

hadde en hyggelig samtale med EBB i går ang maskinering av blokk og topp..

han mente at det strengt tatt ikke var nødvendig med pianotråd i blokka.

det viktigste var og få sveiset vannkanaler i toppen og selfølgelig planing og bearbeiding av toppen..

så ville det holde..så lenge alt annet står i stil(rett tenning rett mengde bensin osv)!

så er litt usikker på om det rett og slett blir smør på flesk å oringe blokka?

kan heller spare de pengene til å forbedre toppen litt.

har bestemt meg for datasprut og msd dis-4 tenning(3 doblecoiler)

har ikke tenk å hente mer en max 300-350hk.og vil ha en holdbare motor som starter og går vær morgen.

han nevnte også noe med en L-ring pakning.dette var et ukjent begrep?

_________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med den turboen du har,og denne tenningen,og det sprutet.

Hvorfor!

400hk er good to go Kim.

Du trenger piano.

Hva skal ta imot hvis du plutselig får bank,bensinpumpa gir seg etc etc og varmen kommer.

Ikke spar 1500 kr på noe så enkelt som piano.

Jeg er forsåvidt enig i at det egentlig ikke skal være nødvendig hvis du bruker elrin/cometic pakning etc,men hvorfor ikke være sikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så sant..godt poeng.. men som han også nevnte en m20b25 uten oringning som kjører med 1.5bar trykk som fortsatt holder.dette var med L-ring pakning som var litt tykkere en orginalt.

men er selvsagt greit og være på den sikre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen regel uten unntak...

Jeg har prøvd uten piano jeg for lenge siden,lakk igjennom på 4500 o/min.

Skal du kjøre uten må du egentlig uansett plana både topp og blokk for å være sikker på pakningen presses gjevnt,og da skjønner jeg ikke poenget med å ikke frese inn spor når du først er igang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O-ringing koster 1500-2000,- Gamleblokka mi leverte jeg til V.S og han tok 1500,-+mva, dette var i 2002 men jeg tror ikke disse prisene har forandret seg noe.

Elring er bare et merke, ikke en type pakning. Skal man ha :bmw: innenfor pakningsverdenen så er det Elring eller Goetze som gjelder.

Tenk på hva du bruker på en bytur eller to..

Tenk også på joben du har foran deg når alt er montert etter utallige timer og du etter kanskje kort tid får lekkasje, da er plutselig ikke de 1500,- du sparte mye verdt kan jeg si :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du først skal ha blokka rensket, så er ikke dette noe å tenke på engang.. O-ring er et must i mine øyne..

O-ring, el-ring pakning (finnes i 0.3mm overdim også mener jeg), og ARP bolter..

Planing av blokka er en mere diffus sak, men mange har begynt å gjort dette.. Men dette er spesielt for de som skal kjøre med stålpakninger..

Cylinderservice f.eks planet nesten aldri blokk på motorer de hadde inne da jeg sjekka, så jeg gjorde det ikke på min m535.. Holdte fint til 500hk med stålpakning og arp..

Men stålpakningen kostet meg ca 3 ganger prisen av o-ringingen jeg BURDE ha gjort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...