GromBil.com Skrevet Juni 3, 2006 Share Skrevet Juni 3, 2006 Fikk en mail i dag ang baneprosjektet som har vært planlagt på Haua i noen år nå... På grunn av interne konflikter og useriøse aktører innen næringsmiljøet i Hauge i Dalane (Haua fra nå av.) blir det nå en grundig opprydding. Jeg synes at flest mulig av oss som faktisk ønsker dette anlegget bør stille opp på dett møtet for å vise at vi eksisterer og ønsker dette anlegget. Under legger jeg inn pressemeldingen som nå er sendt ut. Har flere dokumenter blant annet fra Norsk Motorsport Forbund hvor de vil granske kommunens behandling av saken samt deres illojalitet til West Rock Motorsport Center a\s som de selv er aksjonærer i. Håper flere her inne ser interessen og møter opp! Pressemelding 02.06.2006 Vdr. tragisk saksbehandling for motorsportanlegg i Sokndal - møte i Kommunestyret i Sokndal tirsdag 06.06.2006 Vedlegg: 1. Innkalling 06.06.06 Formannskapet Sokndal Kommune (merk: siste punkt i innkalling som vdr. denne sak!) 2. Til Formannskapet Sokndal Kommune - Brev fra undertegnende til Formannskapet til 06.06.2006 3. Brev fra NMF ifm Sokndal kommune og West Rock - Følgeskriv fra Norges Motorsportforbund til formannskapet i Sokndal Kommune Saken gjelder: West Rock Motor Center AS ble stiftet for å etablere et komplett motorsportanlegg på Kroheia i Sokndal. Utdrag fra Brønnøysundregisteret: Prosjektere, bygge og drifte et motorsportsenter på "Knottheia"(også Siraheia) i Sokndal Kommune, samt hva dermed står i forbindelse, samt deltakelse i andre foretagender av hvilken som helst art, herunder også deltakelse gjennom aksjeerverv. I West Rock sitter Norges Motorsportforbund, Norges Bilsportforbund og Sokndal Kommune som aksjonærer, samt 3 private aksjonærer. Sokndal Kommune var med som en viktig part helt i fra start, og ble med på å stifte aksjeselskapet West Rock den 01.juni 2004. West Rock har med dette siden stiftelse jobbet for å få på plass et komplett motorsportsenter etter de vedtekter som er gjort i selskapet. Sokndal Kommune sitter selv med rep. i styret i West Rock, og har vært med på å vedta de vedtekter som foreligger. Sokndal Kommune har også lagt frem en leieavtale til West Rock over området som det planlegges motorsportanlegg på. West Rock har valgt å vente med å signere denne i avvente på mer informasjon om fyllmasse på området som er en nødvendighet for å kunne fortsette planene. Det er kommet frem i senere tid at Ordfører i Sokndal Kommune har hatt møter med KNA vdr. området West Rock planlegger et anlegg på. (Blant annet har de sammen vært på befaring på området. På direkte spørsmål til Ordføreren vdr. dette, var svaret at ”de hadde hatt middag sammen”.) Det må nevnes at KNA har på ingen måte tilknytning til West Rock, og jobber for helt andre formål. Styremedlemmer i West Rock har etter hvert fått mer og mer informasjon om at det foregår en skjult agenda i saken, at bl.a. Sokndal Kommune opptrer illojalt mot West Rock. I søknaden fra KNA til Sokndal Kommune, søkes det om leie av området som West Rock allerede har en avtale med Sokndal Kommune på. I søknaden fremgår det at KNA ønsker å begynne med å bygge en gokartbane, noe som helt klart også vil sperre for alle muligheter å på sikt få til andre anlegg på området som planlagt. Herunder dragrace, motorsykkelsport, asfalt bilsport og gokartbane. KNA er heller ikke under Norges Idrettsforbund, og ivaretar ikke interesser som angår motorsykkelsport. Leieavtalen som Sokndal Kommune vedtok og la frem til West Rock, er trukket tilbake med ugyldig saksbehandling (mer informasjon i vedlegg). West Rock ble på ingen måte varslet om dette i forkant. Sokndal Kommune stilte også strenge krav i leieavtalen til West Rock, hvor det muligens ikke er stilt samme krav ovenfor KNA for en leieavtale (mer informasjon i vedlegg). West Rock er heller ikke på noen måte blitt informert eller varslet om den pågående saksbehandling, alt foregår bak ryggen på West Rock og dens aksjonærer. Nå vil Sokndal Kommune allerede på tirsdag kl.12.00 behandle søknaden fra KNA i Kommunestyret i Sokndal som en hastesak, hvor de fortsatt ikke har informert West Rock på noen måte. Undertegnende har pr. i dag i samarbeid med Norges Motorsportforbund sent en henvendelse til Sokndal Kommune og bedt dem utsette behandlingen av søknaden fra KNA. Alle dokumenter vedlagt. Sokndal Kommune sitter fortsatt som aksjeeier og styrerepresentanter i West Rock, og er pliktet til å ivareta de vedtak og interesser som der foreligger, men overkjører dette totalt. I møteinnkallingen til formannskapet kan man jo lese om innstillingen til Kommunen vdr. søknaden fra KNA. Ingen hensyn blir tatt til West Rock i innstillingen, og barneidrett, rekrutteringsarbeid, motorsykkelsport osv blir ikke nevnt med et eneste ord. Mulighetene for å fortsatt kunne reise et komplett motorsportanlegg etter et eventuelt vedtak om leieavtale med KNA er heller ikke vurdert. Og historien fortsetter... Det oppfordres herved alle til å møte i formannskapet i Sokndal (Soknatun, møterom 2) på førstkommende tirsdag 06.06.2006 kl. 12.00 for å følge saken videre. For ytterligere spørsmål og informasjon kan følgende nås pr. tlf. i helgen: Ingvild Bolme – Tlf: 93 03 93 09 Henning Haaland , privat aksjonær – Tlf: 909 33 290 Begge vil også være tilstede under møtet i formannskapet på tirsdag og vil kunne svare på spørsmål. Vennlig hilsen Ingvild Bolme Styrerep. for Norges Motorsportforbund, West Rock Motor Center AS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juni 3, 2006 Share Skrevet Juni 3, 2006 Herregud for en ubrukelig gjeng som holder på med det der jævla Vest Stein Motorsenteret. Jeg blir helt sjokkert over at det går an å få til så mye misnøye og uenigheter for en slik ting, og er rett og slett drittlei av å høre om alt tullet. Hadde de opptrådt seriøst og samlet fra starten av, uten så forbanna mye internt tull, så hadde de kanskje blitt tatt seriøst, men nå er det jo bare bullshit alt sammen, inkludert kommunen og Titania. Alle gjør alt de kan for å "ta" andre parter for ditten og datten, så for meg ser det ut som samtlige involvert i dette prosjektet kun har økonomisk interesse i det, og gjør alt de kan for å beholde sin del i prosjektet, mens målet med det hele, et flott motorsenter for å dyrke motorsportinteresse i alle grener og alle aldre på sørvestlandet, forsvant med en eller annen dumpers inn i fjellene hos Titania. Det er helt åpenbart at det er en litt for stor andel ultraegoister med litt for stor dose stolhet involvert i prosjektet, for dette er noe både KNA, Vest Stein, Kommunen, Bilsportforbundet og alle som kan finne på å snu seg etter en bil med grom lyd burde jobbe SAMMEN om, ikke konkurrerende hver for seg for å få mest mulig personlig vinnig. Jævla idioter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GromBil.com Skrevet Juni 3, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 3, 2006 Herregud for en ubrukelig gjeng som holder på med det der jævla Vest Stein Motorsenteret.Jeg blir helt sjokkert over at det går an å få til så mye misnøye og uenigheter for en slik ting, og er rett og slett drittlei av å høre om alt tullet. Hadde de opptrådt seriøst og samlet fra starten av, uten så forbanna mye internt tull, så hadde de kanskje blitt tatt seriøst, men nå er det jo bare bullshit alt sammen, inkludert kommunen og Titania. Alle gjør alt de kan for å "ta" andre parter for ditten og datten, så for meg ser det ut som samtlige involvert i dette prosjektet kun har økonomisk interesse i det, og gjør alt de kan for å beholde sin del i prosjektet, mens målet med det hele, et flott motorsenter for å dyrke motorsportinteresse i alle grener og alle aldre på sørvestlandet, forsvant med en eller annen dumpers inn i fjellene hos Titania. Det er helt åpenbart at det er en litt for stor andel ultraegoister med litt for stor dose stolhet involvert i prosjektet, for dette er noe både KNA, Vest Stein, Kommunen, Bilsportforbundet og alle som kan finne på å snu seg etter en bil med grom lyd burde jobbe SAMMEN om, ikke konkurrerende hver for seg for å få mest mulig personlig vinnig. Jævla idioter. Jeg har full forståelse for ditt syn. Slik trodde jeg også det var før jeg satte meg litt inn i saken. Skal gi deg litt mer nyanse i saken så kansje du ser litt anderledes på det... Henning Håland, som var opphavet til hele ideen på grunn av en ulykke blant ungdommene i bygda, har vært den som har pushet prosjektet fremmover. Han og Solli er vel de to personene som har stått mest på for at dette skal bli et nasjonalt anlegg og ikke et lite gocart prosjekt. Det de har møtt av motstand blant "eliten" på Haua er som tatt ut av en mafiafilm... I starten gikk ting vel fort. De fikk Titania til å starte utfylling. Ja de gikk frem i avisen og fortalte om hvor mye penger de sparte på å bidra til dette anlegget... Plutselig ble det stopp i utfyllingen... Man kan spekulere i hvorfor, men sentrale personers egeninteresser er nok sentrale her... Geopark er et stikkord. Derfor stanset utfyllingen. Istedenfor begynte de å fylle ut ulovlig rett bak dette området... Disse sentrale personene har så store egeninteresser og stolthet oppi dette at de gjør alt for å drenere prosjektet... Kommunen som er aksjonærer i West Rock deltar i denne dreneringen... De bryter aksjerloven og prøver å ødelegge for West Rock slik at titanias sentrale personer får sin vilje... Det kan nevnes at ordføreren i kommunen og sentrale personer på titania er med i samme frimurerlosj.... De har også familie i Dalane idende som har dekket dette i media.. Der har de fremmstillt det som West Rock har vært komplett ukompetente... Den journalisten er nå "sykmeldt" på grunn av dette! Der har vært snakk i media om en leieavtale som WRMC ikke har undertegnet.... Grunnen er at de ikke får en pris av titania på videre utfylling. De vet ikke en gang om de vil delta videre selv om de får betalt på toppen av at titanina tjener penger på dette. Titania sliter på toppen av dette med deponiområder og trenger dette området selv til massen sin... De har selv søkt tidligere om løyve til deponering i området uten å få tillatelse... Nå ser de at de kan drenere prosjektet og benytte området selv til deponi!? West Rock kan ikke undertegne en leieavtale før de har klart et budsjett for området... uten titania vil det ikke la seg gjøre å fylle ut dette området... Det er alt for mye masse for "vanlige" lastebiler. Kunne selvsagt fortalt masse mer om dette... Men å legge skyld på WRMC blir veldig feil selv om de har blitt fremstillt som "tullinger" i denne saken. Virkeligheten er veldig anderledes... Når det gjelder økonomiske gevinster så har Henning og Solli selv sagt at de stiller sin post i selskapet til disposisjon for de som måtte ønske å videreføre planene... Å fantasere om store gevinster på et slikt prosjekt er nok lite realistisk... Ihvertfall i form av penger... Men banen i seg selv vil jo være en stor gevinst... for oss alle! Jeg er enig i at der har vært utrolig mye surr i dette prosjektet... derfor må dette opp i dagen og det bør ryddes opp i linjene.... Man kan ikke ha en kommune\ordfører som ikke følger regler og lover... At næringseliten i en kommune skal bestemme hvordan ting skal gjøres er absurd... Men det er slik det fungerer i dag på haua.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juni 3, 2006 Share Skrevet Juni 3, 2006 Seriøst Grombil.com, tror du VIRKELIG på at kommunen, avisene, Titania, KNA, osv. er korrupte, alle som en?! Å lese det du sier (som jeg antar du har fra Vest Stein), er jo som å høre en totalt sinnsforvirret og paranoid person fortelle om alt og alle som KUN er ute etter å ta en. Jeg har ingen som helst tro på at banegutta har gjort jobben god nok når dette er hvor saken ligger i dag. Det er jo bare et lass med bullshit fra alle kanter - sannsynligvis mangler vi den sanne siden av det hele, men poenget mitt er, hvorfor oppstår slike ting som dette? Hvorfor prøver KNA på egenhånd å få til avtaler med kommunen og å bygge en egen gokartbane i stedet for motorsportanlegget? NOE eller NOEN har gjort at de ikke lenger har tro på Vest Stein-gutta og velger å kjøre et eget løp. Og dette er jo saken, det er en haug med folk/organisasjoner som kjører sololøp for samme mål, kun for å ha det noen mil nærmere, eller fordi de selv har egne økonomiske interesser. Det blir aldri bane på (sør-)vestlandet av dette tullet her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GromBil.com Skrevet Juni 4, 2006 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2006 Seriøst Grombil.com, tror du VIRKELIG på at kommunen, avisene, Titania, KNA, osv. er korrupte, alle som en?!Å lese det du sier (som jeg antar du har fra Vest Stein), er jo som å høre en totalt sinnsforvirret og paranoid person fortelle om alt og alle som KUN er ute etter å ta en. Jeg har ingen som helst tro på at banegutta har gjort jobben god nok når dette er hvor saken ligger i dag. Det er jo bare et lass med bullshit fra alle kanter - sannsynligvis mangler vi den sanne siden av det hele, men poenget mitt er, hvorfor oppstår slike ting som dette? Hvorfor prøver KNA på egenhånd å få til avtaler med kommunen og å bygge en egen gokartbane i stedet for motorsportanlegget? NOE eller NOEN har gjort at de ikke lenger har tro på Vest Stein-gutta og velger å kjøre et eget løp. Og dette er jo saken, det er en haug med folk/organisasjoner som kjører sololøp for samme mål, kun for å ha det noen mil nærmere, eller fordi de selv har egne økonomiske interesser. Det blir aldri bane på (sør-)vestlandet av dette tullet her. Jeg er fullstendig enig i at forbundene burde sammarbeidet og dratt i samme retning... Da kunne det faktisk blitt noe bane. Jeg sier ikke at alle er korrupte og at det kun er "vest stein" gutta som gjør ting riktig... Overhode ikke... Men vi vet som et fakta at en av eliten på Haua gjør alt han kan for å ødelegge prosjektet. Han heter Sjefrås. For å skjønne dette burde du lest avisene som har omtalt baneprosjektet og andre saker med blant annet Sjefrås i spissen.... At enkeltpersoner kan ødelegge så mye for så mange på grunn av personlige ting er utrolig og ikke til å tro. Da er det mye lettere å ta den rettningen som Gunnar og flere med ham og tro dette ligger hos West Rock gutta... Men så enkelt er det altså ikke. Dalane Tidene har fremmstillt gutta i WRMC som den parten som roter det til. Men det er ikke fakta! Men ingen vil høre på de gutta som faktisk ønsker å få til denne banen. Når for eks Titania ikke vil hjelpe prosjektet videre, noe som de har gått ut i avisen og sagt at de tjener penger på, er der noe galt. Uten dem er det UMULIG å gjennomføre... Så enkelt er det. Området er daler og fjell og umulig for vanlige farkoster å få fyllt opp... Bilene som titania har tar vel sånn ca 100 ganger mer masse en en stor vanlig lastebil....!!! Og de holder til 50 meter fra baneområdet!!! Og de har så store problemer med å bli kvitt fyllmassen at de i dag fyller ulovlig!!! Alt dette har vært fremme i avisen... Men ingen har tørrd å trekke den røde tråden mellom sakene... Hvorfor? Jo fordi Titania "eier" haua! En i ledelsen som var veldig posetiv til baneprosjektet og som gikk offentlig ut og snakket posetivt om dette har ikke lenger sin posisjon i firmaet. Osv osv... Det ryker av hele saken. WRMC har sikkert sine svin på skogen, men denne saken er veldigt klar... Jeg hadde et innlegg i lokalavisen for noen mnd siden hvor jeg pekte på forskjellige ting rundt prosjektet. Alt tatt fra samme avis.... Blant annet hvorfor ikke titania fullførte det de gikk ut i avisen og sa var lønnsomt... Og hvorfor ordføreren ikke gjorde den jobben han var satt til, nemlig å få titania på bane igjen med utfylling. Resultatet var at Ordføreren skrev et svar i avisen hvor han "hvor han ikke kjente seg igjen av min beskrivelse av ham og titania"??? Jeg hadde kun pekt på tidligere artikkler fra avisen... hvor disse tingene kom frem. Da jeg svarte ordføreren igjen ble det desverre ikke trykket...? @Gunnar: Jeg skjønner du synes dette høres teit ut og det er ikke så rart... Man skulle ikke tro at en liten bygd som Haua hadde slike tilstander... Men dette er fakta... Bare vent å se fremmover. Så får vi se hva som skjer rundt måten ordføreren med flere har håndtert saken... NMF har sendt brav til ordføreren hvor de informerer om at de nå går inn og gransker måten han har håndtert saken på... Tingen er at ordføreren har satt opp en hastesak for å få overført leieavtalen til den lokale KNA gjengen istedenfor til WRMC som han selv er aksjonær i... Alt dette blir gjort bak WRMC rygg... Altså inkludert NMF, private aksjonærer osv... Ser du ikke galskapen dette så ser du ikke etter. Les vedleggene jeg la ut på Grombil.com så vil du kansje skjønne litt mer... Egentlig burde jeg lagt ut alle utklipp fra avisen osv slak at folk kunne se sammenhengen i alt.... Sier ikke at noen er korrupte, men at de opptrer useriøst, ulovlig og på "mafia". Sånn er det bare!! Er det slikt vi vil ha eller vil vi ha en bane? Om vi ikke viser hva vi ønsker med sitter på sidelingjen med nevene i lomma kan vi heller ikke forvente at noe skjer. Folk er alt for ego i dag og gidder ikke bidra... Men bruke banen når den er klar er jeg sikker på at mangen vil..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå