Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

KTM 525 SX er cross, og 525 EXC er enduro utgaven. Skal du ha skilt blir det selvfølgelig EXC. Begge kan bygges om til motard.

Husaberg 650 er fint til motard, men ikke til cross. KTM 525 kan være et ganske bra kompromiss, men ville heller satset på en japansk 450, f.eks. Honda CRF450 eller Yamaha YZF450.

Husk at dersom du kjøper Husaberg må du stort sett kjøpe orginaldeler, som er dyrt. Lite utvalg av uorginale deler til dette merket. Japsene holder vel også noe høyere kvalitet på motor.

Alle disse syklene krever hyppig vedlikehold som oljeskift, stempelskift og ventiljusteringer.

Lykke til med ny sykkel.

Skrevet

men tåler yzf'n og crf'n motard dekk ? vanelige crossermotorer er laget for lite motstand/mye spinning og tåler derfor lite kjøring på veien føre de skjærer seg

Skrevet

Vel, du har jo f.eks HM CRF450 som er en rebadget motardutgave av Honda CRF 450. Men er ikke sikker hva som er endret i motoren iforhold til cross eller enduro utgaven. I supermotard konkurranser er det mange som kjører 450 cross baserte motarder.

Skrevet

ok..

noen som vet om noen bra mc forum som de kansje kan hjelpe meg mer med alt jeg lurer på ? gjerne forum som 90% av folkene kjører løp da jeg kommer til og begynne med løpskjøring igjen

Skrevet

Det er vel ikke noe norsk forum med særlig stor aktivitet, men du kan jo prøve på forumet til www.motard.no, evt. www.motox.no sitt. Ville heller tatt en prat med f.eks. Snellingen (selger Husquarna motard), da vil du få svar på ALT du trenger å vite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...