///M Skrevet Juni 5, 2006 Share Skrevet Juni 5, 2006 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=118623 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Juni 5, 2006 Share Skrevet Juni 5, 2006 Altså, motorer pleier jo å stoppe når man skrur av tenningen.. Men va med å trykke inn clutchen å sette den i fri? Det BØR jo funke.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Juni 5, 2006 Share Skrevet Juni 5, 2006 Altså, motorer pleier jo å stoppe når man skrur av tenningen..Men va med å trykke inn clutchen å sette den i fri? Det BØR jo funke.. Hvor ofte ser du en rutebuss med manuell MEN han kunne ha trykka på "N" knappen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Juni 5, 2006 Share Skrevet Juni 5, 2006 Dette er jo en 1984-modell type buss... Jeg har sett flere busser i rute som har manuell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Juni 5, 2006 Share Skrevet Juni 5, 2006 rutebuss fra 84 ? ddet høres mystisk ut... Uansett kjipt å ikke ha noen kontroll... ting man rynker på nesen av når man ser det på film.. skal jo ikke være mulig..hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Andreas| Skrevet Juni 5, 2006 Share Skrevet Juni 5, 2006 Skumle saker En tung buss kan gjøre mye skade i store hastigheter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Juni 5, 2006 Share Skrevet Juni 5, 2006 ehrnst: Som du ser på http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/06/05/468065.html så er vel ikkje dette noko rutebuss, men ein dobbeldekker turistbuss Dermed vil eg nok tru at den er manuellgira, så eg kan ikkje heilt skjønne problemet med å sette bussen i fri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Juni 5, 2006 Share Skrevet Juni 5, 2006 Rutebussene som trafikerer oslo på anbud har max grense på 10år og alle (hvert fall 99%) av bybusser har automat. har aldri hørt at dette har skjedd der jeg jobber som nå har 70% av all busstrafikk i oslo. russebussen jeg kjørte i mai gjorde dette men det var fordi hovedstrømbryteren klikka seg av...og ble løst ved å holde den inne til jeg fant egnet sted å stoppe for så å fjerne bryteren og tvinne ledningene sammen. han her har også en parkbrems ,låser alle hjula, som han kunne brukt siden kløtsjen tydligvis ikke virka. ville blitt bråbrems men men... tenkte det var en dårlig spøk da jeg så at "en løpsk buss hadde kjørt rundt i sentrum i 70km/t". det hadde vært sinnsykt godt gjort å ikke kræsje da. ting blir tydeligvis blåst voldsomt opp i nyhetene og iom at han snudde bussen i rundkjøringa på skøyen kan ikke farten ha vært særlig stor. rimelig høyt tyngdepunkt på den kjerra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas_ Skrevet Juni 5, 2006 Share Skrevet Juni 5, 2006 Hvilke busser kjører du haakon? Hvilke ruter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Juni 5, 2006 Share Skrevet Juni 5, 2006 indre oslo for det meste.og innimellom et par på østkanten. ser når jeg kjører 69 bussen for tror jeg er den eneste som luncher på mækkærn mellom haugerud og tveita. fått kjeft av en kar der fordi jeg tok 2p-plasser og litt til.. he he. stor firmabil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas_ Skrevet Juni 6, 2006 Share Skrevet Juni 6, 2006 Har tatt 69 noen ganger.. Tar også mye 79 når jeg skal til dama, og noen ganger 76 når jeg skal på skolen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå